Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Jordi Puig Voltas
Jordi Puig Voltas
Professor de la UB i de la UIC. Mestre d'Educació Física

Fa 19 anys que treballo com a mestre d'educació física i 10 com a docent a diverses universitats de Catalunya. Mestre, doctor en Pedagogia i Llicenciat en Humanitats. Apassionat per la natura, el medi ambient i la relació que l'individu estableix amb el seu entorn. Els darrers anys estic treballant com a Formador de Formadors amb mestres d'infantil, primària, secundària i batxillerat, ajudant a desenvolupar projectes i programes educatius i a millorar les escoles des del punt de vista micro (local). M'apassiona el canvi social i els moviments sociològics que influeixen en educació i que penetren en les escoles amb força. Crec en una escola vinculada al seu entorn i que permet desenvolupar totes les intel·ligències i capacitats del alumne sense oblidar la importància i l'element clau dels valors. L'educació no és un fet aïllat és un fet global i cal abordar-lo des de plantejaments innovadors i d'excel·lència.

The three things I’ve learned

1

L'èsser humà neix per ser educat i per aprendre al llarg de la vida

L'aprenentatge no és un fet puntual ni en el temps, ni en l'espai. Aprendre és una de les condicions de l`'èsser humà. Per aquesta raó els països han de volcar els seus recursos en sistemes educatius que permetin a l'alumne aprendre en les millors condicions possibles i al llarg de tota la vida. Les persones han de canviar la idea d'un aprenentatge inicial per la idea d'un aprenentatge permanent. Així arribarem molt més lluny i aprendrem d'una forma més coherent i lògica amb els temps que ens ha tocat viure.
2

L'educació s'ha de mesurar amb elements tangibles i també amb elements intangibles

Des de fa un temps l'educació ha començat a mesurar els seus resultats, el seu impacte, a comparar-se entre països i a establir rànkings a nivell mundial. Les xifres macroeducatives són importants però no resulten adients per prendre decissions en el territori, que es fonamenten en les accions microeducatives que són les que realment tenen impacte en les persones. Els intangibles de l'educació no són mesurables però hi són presents i ens ajuden a seguir endavant en els temps difícils. Les emocions, el tracte, el treball diari de mestres, professores, pares i mares ha de permetre que els infants creixen en un món no tant mesurable i més viscut i gaudit. L'aprenentatge s'ha de fonamentar en Educar, Ensenyar i Emocionar. Aquestes són les claus del procés pedagògic d'aprendre.
3

Un país que pensa en el futur inverteix en educació en tots els seus àmbits

L'educació no s'ha de centrar únicament en l'escola. El fet educatiu és molt més interessant i vivenciat si considerem l'educació com un factor clau en el desenvolupament humà. No podem deslligar-nos del procés educatiu i això es produeix dia a dia en les nostres vides. Estem envoltats d'elements potencialment educatius i necessitem d'adults o persones significatives que al nostre costat ens ajuden a anar més lluny i a desenvolupar les nostres potencialitats. Els països han d'apostar per l'educació i invertir en escoles, universitats, centres de recerca, educació en el lleure, educació social, processos i programes pedagògics de diversa tipologia que seran la riquesa de les societats futures.
Other voices from the educational community
Carme Hernández Escolano Carme Hernández Escolano
Pedagoga del Centre per a la...
La importància d’educar el conjunt de les dimensions de la...
Joaquim Núñez Cabanillas Joaquim Núñez Cabanillas
Inspector d'Educació
Dels entorns d'aprenentatge
Josep Manuel Prats Josep Manuel Prats
President - Fapel
Si la família tria de debò, s'implica
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
Jheysson Salas Velandia Jheysson Salas Velandia
Estudiant i Activista Estudiantil
Gratuidad y Calidad son posibles
Neus Ferran Biera Neus Ferran Biera
Docent
Tothom a classe vol aprendre
Assumpta Pla Pi Assumpta Pla Pi
Directora institut
Tal com som

More information