Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Jordi Puig Voltas
Jordi Puig Voltas
Professor de la UB i de la UIC. Mestre d'Educació Física

Fa 19 anys que treballo com a mestre d'educació física i 10 com a docent a diverses universitats de Catalunya. Mestre, doctor en Pedagogia i Llicenciat en Humanitats. Apassionat per la natura, el medi ambient i la relació que l'individu estableix amb el seu entorn. Els darrers anys estic treballant com a Formador de Formadors amb mestres d'infantil, primària, secundària i batxillerat, ajudant a desenvolupar projectes i programes educatius i a millorar les escoles des del punt de vista micro (local). M'apassiona el canvi social i els moviments sociològics que influeixen en educació i que penetren en les escoles amb força. Crec en una escola vinculada al seu entorn i que permet desenvolupar totes les intel·ligències i capacitats del alumne sense oblidar la importància i l'element clau dels valors. L'educació no és un fet aïllat és un fet global i cal abordar-lo des de plantejaments innovadors i d'excel·lència.

The three things I’ve learned

1

L'èsser humà neix per ser educat i per aprendre al llarg de la vida

L'aprenentatge no és un fet puntual ni en el temps, ni en l'espai. Aprendre és una de les condicions de l`'èsser humà. Per aquesta raó els països han de volcar els seus recursos en sistemes educatius que permetin a l'alumne aprendre en les millors condicions possibles i al llarg de tota la vida. Les persones han de canviar la idea d'un aprenentatge inicial per la idea d'un aprenentatge permanent. Així arribarem molt més lluny i aprendrem d'una forma més coherent i lògica amb els temps que ens ha tocat viure.
2

L'educació s'ha de mesurar amb elements tangibles i també amb elements intangibles

Des de fa un temps l'educació ha començat a mesurar els seus resultats, el seu impacte, a comparar-se entre països i a establir rànkings a nivell mundial. Les xifres macroeducatives són importants però no resulten adients per prendre decissions en el territori, que es fonamenten en les accions microeducatives que són les que realment tenen impacte en les persones. Els intangibles de l'educació no són mesurables però hi són presents i ens ajuden a seguir endavant en els temps difícils. Les emocions, el tracte, el treball diari de mestres, professores, pares i mares ha de permetre que els infants creixen en un món no tant mesurable i més viscut i gaudit. L'aprenentatge s'ha de fonamentar en Educar, Ensenyar i Emocionar. Aquestes són les claus del procés pedagògic d'aprendre.
3

Un país que pensa en el futur inverteix en educació en tots els seus àmbits

L'educació no s'ha de centrar únicament en l'escola. El fet educatiu és molt més interessant i vivenciat si considerem l'educació com un factor clau en el desenvolupament humà. No podem deslligar-nos del procés educatiu i això es produeix dia a dia en les nostres vides. Estem envoltats d'elements potencialment educatius i necessitem d'adults o persones significatives que al nostre costat ens ajuden a anar més lluny i a desenvolupar les nostres potencialitats. Els països han d'apostar per l'educació i invertir en escoles, universitats, centres de recerca, educació en el lleure, educació social, processos i programes pedagògics de diversa tipologia que seran la riquesa de les societats futures.
Other voices from the educational community
Josep M. Vilalta Verdú Josep M. Vilalta Verdú
Secretari Executiu, Associació...
La formació al llarg de la vida
Marina Tomàs i Folch Marina Tomàs i Folch
Professora
Valors i cultura professional educativa
Alfredo Vázquez Jimenez Alfredo Vázquez Jimenez
Ingeniero Industrial
Cuerpo, mente, corazón y espiritualidad
Ricard Coma Ricard Coma
Docència
Aprendre és un acte d'humilitat
Teresa Calveras Teresa Calveras
Mestra, ara retirada
Escoltar l'alumnat
MARTA ANGERRI FEU MARTA ANGERRI FEU
SECRETÀRIA GENERAL DEL CERCLE D...
L'autonomia dels centres
Núria Alart i Guasch Núria Alart i Guasch
Professora de secundària
La importància de l’autoconeixement per a l’aprenentatge al...

More information