Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Ladislau Girona Flores
Ladislau Girona Flores
Assessoria i Consultoria
http://es.linkedin.com/in/ladislaugirona

The three things I’ve learned

1

Ethos-Passió

Recordem als mestres apassionats per la seva matèria i per esforçar-se en fer-la estimar. El caràcter i la passió del mestre són el "hook" al coneixement i la virtut. Un no fa de mestre, un és mestre sempre i en tot moment.
2

Estudiar i innovar constantment

Cal aprendre i desarprendre constantment, donar exemple amb aquesta conducta. La innovació a l'educació passa per la reinvenció del procés d'ensenyament i aprenentage: digitalització, personalització i mobilitat son vectors força que poden orientar la direcció dels canvis.
3

L'alumne al centre

L'únic criteri de veritat vàlid és aquell que es pregunta, davant d'un possible canvi o decisió, si allò que anem a escollir és millor o pitjor per l'alumne, si l'ajuda en el seu procés d'aprenentatge, si el fa més o menys competent, autònom, virtuós (el sentit clàssic del que avui anomenem "valors"). Tots els agents que operen en el sistema son instrumentals, estàn al servei de l'alumne.
Other voices from the educational community
BLANCA PIEDRA ASTUDILLO
PROFESORA DE PRIMERO DE BASICA
ACOMPAÑAMIENTO EN LA EDUCACION
Pepe Menéndez Pepe Menéndez
Director adjunt de Jesuïtes...
Ajudar a la comunitat educativa a centrar-se en el què volem...
Miquel Àngel Prats i Fernández Miquel Àngel Prats i Fernández
Mestre i Pedagog. Director dels...
Coresponsabilitat educativa
Joan Sanz Bartra Joan Sanz Bartra
Actor de doblatge i guionista
Aprendre és una addicció
Julio Fermin Gualan Tene Julio Fermin Gualan Tene
Profesor-Líder Licenciado en...
Educar para la Dignificacion de la Persona
hipatia angelica lopez fraga
docente
aprender a aprender
Marta Sadurní Brugué Marta Sadurní Brugué
Directora del Laboratori de Vincle...
El principal repte de la nova escola: desenvolupar la...

More information