Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Víctor Ranera i Martín
Víctor Ranera i Martín
Professor i director de l'Escola Joan Pelegrí

Víctor Ranera i Martín va néixer el 1974 i és llicenciat en Matemàtiques per la UAB i Màster en Direcció i Gestió de Centres Educatius per IL3-UB. Professor de Secundària des de 1998 ha impartit docència a ESO, Batxillerat i Cicles Formatius, tot impartint matèries com Matemàtiques, Física i Informàtica. Actualment és el director de l’Escola Joan Pelegrí de la Fundació Cultural Hostafrancs de Barcelona.

The three things I’ve learned

1

Aprendre a aprendre és aprendre aprenent

Es diu que una de les competències que ha de tenir tota persona dins la societat del coneixement és aprendre a aprendre per així poder assolir els nous coneixements. En una societat tècnicament avançada i científicament complexa cal primer conèixer bé les habilitats tecnològiques i els principis científics com a base per adquirir noves destreses i gestionar (incorporar, interrelacionar i contextualitzar) el nou saber. No confonem aprendre amb emprar quan aprendre és més proper a comprendre.
2

Les escoles també han d’aprendre al llarg de la vida

Les escoles han d’aprendre al llarg de la vida i tenir present que un dels objectius de l’educació és crear ciutadans autònoms i crítics. Per tant, caldran escoles autònomes i crítiques. És a dir, els centres educatius han de tenir suficient marge d’actuació i han de revisar periòdicament els resultats del seu treball. A més, han de procurar el ple desenvolupament en la seva estructura de totes les competències en les que han de formar l’alumnat: calen escoles competents comunicativament, artísticament, racionalment, ecològicament i vinculades a la societat.
3

L’escola necessita de la societat

La societat necessita escoles però aquestes necessiten de la societat. Si només pensem en fer reformes educatives i no educar la societat per alinear-la amb els objectius i valors de les institucions educatives llavors no aconseguirem res. No es pot remar contracorrent tota l’estona i si el vent que bufa és molt fort llavors millor plegar veles.
Other voices from the educational community
Josep Mª Aragay Borràs Josep Mª Aragay Borràs
Educador social i musicoterapeuta
La música és una eina extraordinària
Lola Abelló Planas Lola Abelló Planas
Ex presidenta de la CEAPA,...
L'educació està en la proximitat
Miquel Fernández Ayxelà Miquel Fernández Ayxelà
Tècnic dels Programes d'...
Els nostres alumnes ens demanen coneixements, valors i normes...
Carlos Guillermo Mena Ordóñez
Docente de séptimo grado de EGB
La Educación empieza por el ejemplo
Àngel Querol i Pallarés Àngel Querol i Pallarés
Mestre i professor. Director d...
educar i ensenyar és fer créixer i donar eines per a l'...
Merche Garcia Villatoro Merche Garcia Villatoro
Educadora Social Directora de l...
La capacitat de compromís
Nacho Corredor Nacho Corredor
Fundador de deba-t.org
Les actituds no s'ensenyen

More information