Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Xavier de la Vega Gómez
Xavier de la Vega Gómez
Director Secundària

Sóc professor de ciències des de l'any 1989. He combinat aquesta tasca amb les tasques de Direcció des de fa 20 anys, on he exercit aquest càrrec i el de sotsdirector en 3 centres de Barcelona. La meva formació ha estat multidisciplinar i he incorporat visions àmplies que han cercat apropar-me des de moltes òptiques diferentes a la meva tasca docent, que per cert realitzo amb passió.

The three things I’ve learned

1

Una emoció un aprenentatge

Sense moure les emocions és difícil que és doni l'aprenentatge. Caldria apuntar més be en les emocions que es generen ja que no totes afavoreixen l'aprenentatge positiu i significatiu. I per la mateixa raó algunes El sentit de la frase potser no és tan bidireccional per al món de l'educació.
2

Crea l'entorn i creares les oportunitats

Els elements que regulen l'ensenyament i l'aprenentatge no són només instrumentals o procedimentals. L'entorn permet generar una predisposició, una dinàmica, uns processos, que faculten les possibilitats docents. Els elements de l'aula haurien de ser tractats des d'un inici. Això comporta plantejaments que permetin per exemple crear edificis-escoles "intel·ligents" on el disseny ja contempla aquestes opcions, o bé actuar sobre el disseny de les aules o els elements presents associant-los en el projecte educatiu.
3

La formació del docent és esencial

La formació del docent hauria de contemplar-se amb serietat si és vol canviar l'enfocament i la direcció de cap a on anem. Els docents de quasi totes les etapes, i especialment de secundària, haurien de rebre una formació real de capacitació. Hem millorat en aquest punt però crec, des del meu punt de vista, que no hem posat les condicions i exigències necessàries per optar per un model de qualitat. Aquesta formació ha de ser àmplia i cercar també elements més innovadors, com la capacitat comunicativa i expressiva, la generació de la creativitat, la experimentació, les habilitats comunicatives i socials, ...
Other voices from the educational community
Assumpta Duran Oller Assumpta Duran Oller
Membre del secretariat d’Escola...
La reflexió pedagògica i el treball en grup entre els docents
Josep Castillo Josep Castillo
professor i tutor de secundària i...
L'escola que no canvia el món el reprodueix i el justifica
Pilar Medina Bravo Pilar Medina Bravo
Professora de la Universitat...
Aprendre implica temps
Ramon Farré Roure Ramon Farré Roure
Professor i delegat del Govern a...
Dependrà de l’etapa educativa. Els recursos públics s’han d’...
Montserrat Vergé Grau Montserrat Vergé Grau
Professora
L'ensenyament ha d'ajudar l'alumne a fer-se...
Pere Arcas Blanch Pere Arcas Blanch
Cap de projectes d'...
L'Educació té molt a veure amb la superació de pors
Alba Molas Rifà Alba Molas Rifà
Empresaria i Directora/Gerent de...
L'educació és basica pel nostre país

More information