Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Anna Espasa Roca
Anna Espasa Roca
Directora del Programa de Psicopedagogia de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
Sóc professora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i actualment directora de la titulació de Psicopedagogia. Co-coordino el grup de recerca EdOnline que se centra en l'estudi i anàlisi de les ajudes educatives -fonamentalment el feedback- en processos d'ensenyament i aprenentatge que es desenvolupen en entorns virtuals,

Las 3 cosas que he aprendido

1

La importància del feedback en el procés d’aprenentatge

El feedback, és a dir, la informació que rep l’estudiant en relació a com evoluciona en el seu procés d’aprenentatge, és un aspecte clau per assegurar l’èxit educatiu. Un bon feedback o retorn en l’aprenentatge és aquell que permet a l’estudiant regular el seu procés d’aprenentatge, per tant, l’ha de situar en allò que sap respecte a allò que ha d’aprendre (objectius d’aprenentatge o nivell de desenvolupament d’una competència). Tanmateix, el feedback ha d'incorporar, també, informació que comuniqui a l’estudiant què ha de fer i com, per poder assolir els objectius o nivell de competències proposats. En aquest sentit, cal proporcionar un feedback formatiu, orientat a la millora continua de l’aprenentatge, per tal que aquest incideixi de forma positiva en l’aprenentatge.
2

La pantalla, mitjà per aprendre

Les pantalles tenen poder, sovint capten l’atenció dels nens i nenes molt més que qualsevol adult, sigui el pare, la mare, el docent, els amics, però, sovint, també, es prohibeix als infants veure la televisió o jugar amb la tauleta o el mòbil. Ho estem fent bé? No sol passar a l’ésser humà que quan més es prohibeix una cosa, més la volem? ;) Potser caldria aprofitar el poder que tenen les pantalles per captar d’atenció dels infants i convertir-les com un recurs per a l’aprenentatge. El futur passa per aprofitar el potencial de les pantalles i, per tant, de la tecnologia.
3

L’orientació professional, un canvi

Recordo les paraules del professor Màrius Martínez a la 1 Jornada l’Educació Avui, en què posava de manifest la importància de l’orientació professional. Estic totalment d’acord amb aquest enfocament. En la situació de crisi actual, l’orientació professional és un dels àmbits que més hauria de canviar i que més hauria d’evolucionar proporcionant eines i recursos als futurs professionals per adaptar-se a les característiques canviants i transformadores del món laboral. Ens cal una orientació professional basada en competències. Ha canviat l’orientació, se li està donant la importància que la situació social actual requereix?
Otras voces de la comunidad educativa
Xavier Chavarria Navarro Xavier Chavarria Navarro
Inspector en cap a Barcelona Ciutat
L'efecte centre existeix
Gerard Ferrer Esteban Gerard Ferrer Esteban
Recercador en educació
Separar no compensa
Merche Garcia Villatoro Merche Garcia Villatoro
Educadora Social Directora de l...
La capacitat de compromís
Francesc Vilà Francesc Vilà
Director Sociosanitari
Que l’escola és un lloc privilegiat per escatir la oportunitat d...
Encarna Molina Hita Encarna Molina Hita
Mestra i psicopedagoga jubilada
El treball en equip ens enriqueix
Carles Barba Boada Carles Barba Boada
Vicepresident Fundació Catalana de...
Més enllà de l'escola, en el lleure hi ha vida educativa
Joan Rué Domingo Joan Rué Domingo
Professor Universitat Autònoma
Avaluació

Más información