Tinc 37 anys, visc amb dos gats, m'encanta Barcelona i sóc mestra perque crec que l'ensenyament és una font de sabers inagotable, molt rica i sempre fresca.
Al planeta som moltes persones convivim. Encara que no ens veiem, ni ens coneixem totes, existim i convivim tots i totes en un mateix planeta. I aquesta és la primera lliçó que tenim que aprendre a les escoles. I per aixó ens calen escoles on totes les persones puguim aprendre conjuntament. I d'aquí la importància de fer escoles públiques, plurals i inclusives.
2
La diversitat és real i ens enriqueix
Que la humanitat és diversa està clar. El que encara ens manca una mica és saber com conviure tots plegats sense ànims d'inferioritat, ni de superioritat, sense desconfiances. I aquesta mancança es pot revertir amb la experiència, donant l'oportunitat a nens i nenes, famílies i mestres de treballar tots plegats en igualtat d'oportunitats, penalitzant la segregació per raó de ser diferent.
3
Respetar la diferència ens dignifica
Cada ésser humà és únic. Som irrempazables. Les nostres vides són nuclis en continua evolució, i totes són importants. De l'escola hauríem de poder sortir amb el cap ben alt, amb orgull de saber que cadascun de nosaltres és important a la vida, i que les seves decisions seran valuoses i respectades. L'escola ha d'empoderar a tots els individus, i fer-los conscients de tos els seus drets.
Otras voces de la comunidad educativa
María Lucrecia Tigse Caillagua
Docente de EGB
Educación para la vida
Xavier Orteu i Guiu
Director d'Insercoop,...
Una relació diferent amb el temps
SALVADOR VIDAL RAMÉNTOL
PROFESSOR DE DIDÀCTICA DE LES...
Bon Humor
Paulino Garcia Marin
Mestre d'Educació Primaria
L'educació no hi és en els llibres, la trobem en les...
Jaume Centelles
Mestre de primària a l’escola Sant...
Fórmules de col•laboració entre l’escola i les famílies
JOSEP MARQUES i ROSSELL
PROFESSOR TÈCNIC
CONFIANÇA
Ana Ayuste González
Titular d'Universitat
L’aprenentatge permanent com una tasca personal i social...