Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Elvira Borrell Closa
Elvira Borrell Closa
inspectora d'educació

Las 3 cosas que he aprendido

1

L'avaluació és tant un procés tècnic com ètic i social

L'avaluació a nivell tècnic, s'ha de dotar d'eines rigoroses i fiables per disposar dades el més objectivades possible, alhora, a nivell ètic i social, que ha de ser transparent, justa i respectuosa amb les persones implicades.
2

L'avaluació no s'ha de percebre com una amenaça

L'avaluació percebuda com una amenaça no genera beneficis per a la institució i no és útil a les persones. L'avaluació hauria de ser una oportunitat de creixement professional per a tots els implicats. Sense informació objectivada és molt difícil saber com s'ha de millorar. L'avaluació és una eina al servei de les aspiracions de millora.
3

L'avaluació de resultats ha servir per millorar processos.

Els resultats de l'avaluació centrada en els aprenentatges de l'alumnat ha de servir per reflexionar i millorar els processos d'ensenyament, d'acord amb els recursos i tenint en compte la influència del context. Sense considerar el context i sense modificar els processos,per més recursos que hi aboquem difícilment podrem modificar els resultats.
Otras voces de la comunidad educativa
Carme Carbonell Serrat Carme Carbonell Serrat
mestra de l'Escola La Sínia...
Tots els infants poden aprendre si l'escola s’ha...
Kadier Torres Kadier Torres
Docente en formación / Estudiante...
Vocación Docente
Mònica Coll Llastarri Mònica Coll Llastarri
Infermera
PARTICIPACIÓ ACTIVA
Vanesa Berlanga Silvente Vanesa Berlanga Silvente
Professora associada - Universitat...
La estadística: un reto para los universitarios
Joan Vila Farràs Joan Vila Farràs
Secretari General d'...
La "sal" de l'educació és el tarannà proper de l...
Joan Joan
professor de secundària jubilat
L'alumne, al centre
Olmedo Eugenio Domínguez
Asesor Educativo
La educación debe ser impartida con ternura

Más información