Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Ramon Pujades i Beneit
Ramon Pujades i Beneit
Professor de secundària i membre del patronat de la Fundació Tourette

Professor de secundària, expert en pedagogia sobre la Síndrome de Tourette i membre del patronat i comité executiu de la Fundació Tourette.

Les tres coses que he après

1

Pràctica reflexiva

Més enllà de la formació inicial i potser de la permanent, és important que les persones que formen un equip educatiu s'aturin periòdicament i facin una reflexió sobre els problemes, dificultats, èxits... que es troben en el dia a dia de la feina. Sovint les urgències de la feina diària no ens deixen temps per reflexionar conjuntament i anar eleborant una pràctica educativa adequada al context de l'escola, el barri i les famílies.

2

Aprenentatge del professorat

Vaig començar a fer de professor sense gaires coneixements de pedagia. No sóc una excepció, penso. He après una mica estant obert a les exigències del món educatiu. La meva formació ha consistit, més enllà de cursets i conferències - també gràcies a elles -, a observar el que passava a l'alumnat com a persones, no només com a estudiants.

3

Alegria de viure

Crec que prestem una atenció gairebé exclusiva als resultats acadèmics del nostre alumnat. I això, en la seva justa mida, és bo. Però deixem de costat anar educant-lo en el fet que la vida és un regal fantàstic i que cal viure-la amb joia i que els mateixos alumnes ens ensenyen coses sobre això. De vegades els amarguem una mica la vida, oi? Només cal veure de quina manera celebren el començament de curs retrobant-se amb amics i companys. L'educació emocional és prioritària. A Finlàndia tenen molt bons resultats acadèmics, però també hi ha un alt índex de suïcidis juvenils...

Altres veus de la comunitat educativa
Fabian Mohedano Fabian Mohedano
Treballòleg i promotor de la...
Caràcter i intel·ligència
Alfredo Vázquez Jimenez Alfredo Vázquez Jimenez
Ingeniero Industrial
Cuerpo, mente, corazón y espiritualidad
Cristina Fumadó Casals Cristina Fumadó Casals
Responsable d'Avaluació de...
Cal superar les resistències a l'avaluació
Antoni Badia Antoni Badia
Professor dels Estudis de...
Família i escola, pares i mestres
Margarida Falgàs i Isern Margarida Falgàs i Isern
Mestra i professora de didàctica...
L'autonomia en l'aprenentatge és la clau de la...
Carme Bové i Romeu Carme Bové i Romeu
Responsable d'ensenyament al...
És imprescindible predicar amb l’exemple.
Xavier Orteu  i Guiu Xavier Orteu i Guiu
Director d'Insercoop,...
Una relació diferent amb el temps

Més informació