Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Carme Bové i Romeu
Carme Bové i Romeu
Responsable d'ensenyament al Consorci per a la Normalització Lingüística

Sóc filòloga catalana,  màster en lingüística aplicada. M’interessa molt el com ensenyar i com aprendre llengua. Formar part de la tribu del Consorci per a la Normalització Lingüística representa una bona part del meu PLE. La consultoria de l’assignatura Adquisició i aprenentatge de la llengua catalana a la UOC em permet aprendre ensenyant. M’agrada dir que sóc aprenenta, formadora i mare. En el meu blog Amb la MEL a la boca (http://bove.cat/melalaboca/) hi deso les reflexions que vaig construint al llarg del camí...


The three things I’ve learned

1

És imprescindible predicar amb l’exemple.

Facilitem l’aprenentatge quan som bons aprenents. Si a l’aula volem aprenents autònoms, nosaltres hem de ser aprenents autònoms. Si volem aprenents que cooperin, nosaltres hem de treballar cooperativament. Si volem fer coavaluació a l’aula, ens hem de coavaluar entre companys. Si volem que els aprenents facin un procés reflexiu, nosaltres també l’hem de fer... Només si som bons aprenents, serem bons “ensenyants”. És important viure en primera persona el rol de l’aprenent. Si nosaltres donem valor a allò que fem, els aprenents també valoraran el que aprenen.
2

L’arrogància mata l’aprenentatge

Els meus millors mestres són els que prediquen la humilitat i la generositat. Són els que no sobrevaloren (ni menyspreen) els seus èxits o les seves virtuts. Són els que no s’atribueixen tots els mèrits d’un projecte o els èxits dels seus alumnes, al contrari valoren i reconeixen els mèrits dels altres, dels alumnes, dels companys, dels pares... Acostumen a demanar consells, idees, col•laboracions, fan que tots els membres de la tribu se sentin imprescindibles. Reconeixen les seves limitacions, per tant, s’autoavaluen. Són respectuosos, senzills, generosos, cordials, propers... gestionen les emocions positivament.
3

Aprendre és un camí, no una fi i junts el podrem fer millor

Aprenem socialment i al llarg de la vida. Aprenem quan ens barregem i sumem les diferències. Aprenem quan interaccionem, entre iguals o amb altres, per aconseguir un repte. La interacció promou sobretot la formulació de preguntes i, per tant, la cerca de les respostes. Caminar junts implica necessàriament empatia i gestió de les relacions interpersonals.
Other voices from the educational community
Josep Mª Aragay Borràs Josep Mª Aragay Borràs
Educador social i musicoterapeuta
La música es una herramienta extraordinaria
DOLORS HERRERA BARROSO DOLORS HERRERA BARROSO
TÈCNICA D'ORIENTACIO...
La persona del docent és vital.
Montserrat del Pozo Montserrat del Pozo
Directora del Col•legi Montserrat...
Que tots posseïm les Intel•ligències Múltiples i que, per tant,...
Míriam Espinàs i Riera Míriam Espinàs i Riera
Mestra i ex regidora d'...
Evitar el fracàs escolar també està a les mans dels mestres, per...
Berta de Dios Garcia Berta de Dios Garcia
Professora d'anglès, tutora i...
La importància de les emocions
Julio Fermin Gualan Tene Julio Fermin Gualan Tene
Profesor-Líder Licenciado en...
Educar para la Dignificacion de la Persona
ELSA POVEDA CARNÉ ELSA POVEDA CARNÉ
PRESIDENT AMPA EUROPA...
Integrar les TIC a l'escola

More information