Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Coral Regí Rodríguez
Coral Regí Rodríguez
Directora Escola Virolai
Biòloga de formació i educadora per vocació. M'agrada compartir i aprendre! Crec que és una gran oportunitat dedicar-se al mon de l'educació

The three things I’ve learned

1

El canvi educatiu requereix lideratge

Els líders educatius ho seran si saben establir un model diferent d’escola amb coratge, amb mentalitat oberta i receptiva, amb prospectiva per veure més enllà, sabent anticipar el futur, aplicant-se també el desaprendre per tornar a aprendre, és a dir a fer les coses d’una altra manera. Ens cal definir i concretar un PROJECTE EDUCATIU que incorpori els canvis que faran que el nostre model educatiu doni resposta als requeriments d’avui. En els Debats hem escoltat diferents models i propostes que ens ajuden, no tan sols a veure que el canvi és imprescindible sinó cap a on pot anar i que aquest canvi és possible.
2

L’educació ha de centrar-se en l’alumne

L’educació ha de donar eines per poder desenvolupar-se en un entorn que difícilment podem anticipar. Aquest repte demana un canvi educatiu que requereix el compromís de tots: Dels educadors com a figura clau, de les famílies que han d’estar més pressents en la vida de les escoles i de l’entorn social, de les empreses, de la universitat, amb les que hem d’establir sinèrgies per fer que l’aprenentatge sigui real, aplicat i vinculat a la realitat. Hem de donar resposta al seu futur i cal que no fem tard.
3

Reforçar l’educació de valors

Com a part fonamental del model educatiu cal reforçar l’educació dels valors que necessitem per afrontar els moments actuals d’incertesa. Cal reforçar d’una manera vivencial, aplicada al dia a dia de les escoles: la creativitat, la resiliència, l’empatia, la perseverança, l’esperança en el futur per fer joves resistents, amb capacitat d’adaptar-se, d’emprendre, de donar respostes noves, de tornar a començar, amb el desig d’anar més enllà. Amb capacitat d’observar el seu mon com un camp ple d’oportunitats.
Other voices from the educational community
Joan Canimas Brugué Joan Canimas Brugué
Observatori d'ètica aplicada...
De la utopia educativa a l'omnipresència de la formació
Mercè Mas i Ferrer Mercè Mas i Ferrer
Mestra i Pedagoga.
L'avaluació formadora, al servei de la cohesió social
Àngels Domingo Àngels Domingo
Doctora en Pedagogia i Directora...
Formació docent
Carlos Sánchez-Valverde Visus Carlos Sánchez-Valverde Visus
Educador Social. Professor d'...
No és el mateix ser competent que ser capaç, ni autònom.
Pedro de Haro Pedro de Haro
Director gerent Associació de...
Les colònies, escoles de convivència
Quim Brugué Torruella Quim Brugué Torruella
Catedràtic ciència política (...
Els alumnes no recorden les assignatures, recorden els professors
Cristina Ramírez Roa Cristina Ramírez Roa
Professora de la Universitat de...
Enseñar implica comprensión, dedicación y aprendizaje continuos

More information