Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Maite Gorriz Farré
Maite Gorriz Farré
Professora de matemàtiques
Professora de matemàtiques i entusiasta del lideratge pedagògic.

The three things I’ve learned

1

Una educació centrada en l'aprenentatge de l'alumnat com a pensadors i aprenents independents

Donar ‘totes les oportunitats’ a l’alumnat per tal que adquireixin els coneixements de cada etapa. L'aprenentatge entès com un camí individual i no fragmentat. Per exemple les matemàtiques s'aprenen caminant, cantant, escrivint, escalant, pensant, en definitiva treballant en context amb el nostre entorn. I per això cal un professorat molt ben preparat, amb un coneixement ampli del món matemàtic i també amb capacitat creativa i de treball amb altres disciplines.
2

Una educació basada en el respecte i la confiança

Respecte i confiança que sorgeixen de 'relacions positives' entre les persones: alumnat, professorat, famílies i entre tot el personal involucrat en l'educació. Respecte i confiança que es sustenta per la 'resposta constructiva' que tot professional de l’ensenyament dona davant de qualsevol situació.
3

La necessitat del lideratge pedagògic

Un lideratge que permeti la transformació de l'educació del nostre país des dels centres educatius. Un lideratge que aconsegueixi el compromís del professorat per crear el respecte i la confiança en la seva professionalitat. Un lideratge pedagògic on involucri a tot l'alumnat en el seu aprenentatge. Un lideratge pedagògic que treballi en xarxa i desenvolupi una autonomia real. En definitiva un lideratge responsable que garanteixi el benestar i l'exigència.
Other voices from the educational community
Jaume Centelles Jaume Centelles
Mestre de primària a l’escola Sant...
Fórmules de col•laboració entre l’escola i les famílies
Franc Ponti Roca Franc Ponti Roca
Professor a EADA
Anar a la contra
Xavier Àvila i Morera Xavier Àvila i Morera
Mestre i professor a Blanquerna (...
El bon mestre del tercer mil·lenni no ha de ser tant un bon...
Oriol Homs Ferret Oriol Homs Ferret
Sociòleg
L'avaluació sistemàtica és una de les principals eines de...
DOLORS HERRERA BARROSO DOLORS HERRERA BARROSO
TÈCNICA D'ORIENTACIO...
La persona del docent és vital.
María del Rosario Comerón Mateos María del Rosario Comerón Mateos
Maestra
El conocimiento se construye compartiendo
Marta Sadurní Brugué Marta Sadurní Brugué
Directora del Laboratori de Vincle...
El principal repte de la nova escola: desenvolupar la...

More information