Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Natàlia Gomà Argilaga
Natàlia Gomà Argilaga
Psicòloga social
Sóc psicòloga social i postgraduada en Migracions i Ciutadania i en Cooperació Internacional al desenvolupament. Al llarg de 12 anys de carrera professional he dissenyant política pública per diferents adminsitracions, he realitzat investigació i assessorament en diversitat cultural, i famílies. He col.aborat en diversos projectes educatius de foment de treball en xarxa, en drets humans, convivència ciutadana, gènere i inserció laboral per ONG’s, federacions i associacions. Sóc fundadora de Connexió Social, Idees en Moviment. Un projecte virtual en xarxa on treballem temàtiques relacionades amb la diversitat cultural, el gènere, la cooperació internacional, l’educació i la inserció laboral. Som un equip intergeneracional que treballem en xarxa i tenim un compromís pel canvi social. Connexió Social té l’objectiu d’esdevenir un espai a la xarxa on es pugui repensar la democràcia, la llibertat, la igualtat a partir del diàleg i el consens de tots els agents socials implicats. Sóc una mare viatgera que ha estudiat àrab a la Universitat de Lletres de Damasc

The three things I’ve learned

1

Disseny d’una política pública de proximitat des de les realitats dels barris.

- Engegar projectes compartits de millora de l’èxit escolar entre els diferents agents educatius (famílies, administracions Ceips, IES, Ajuntaments, Diputacions, Centres cívics, Associacions veïnals..) Continuar donant suport als Plans Educatius d’Entorn contribuint a la seva eficàcia, eficiència i transparència creant comissions de seguiment i avaluació.

- Apostar per una política pública educativa de proximitat dissenyada des dels centres cívics i associacions de veïnals del barri per conèixer de més a prop les necessitats especifiques de les famílies i les seves situacions socials. D’aquesta manera ens permetria accedir de més a prop a les situacions de pobresa i exclusió social.

2

Conciliació de la vida laboral i familiar i participació activa a l’Ampa.

- Pactar un compromís social des de les institucions, poders polítics i econòmics per facilitar la conciliació de la vida laboral i familiar (reduint hores del dinar i limitant horaris comercials). Facilitar els usos dels temps per poder dedicar temps a l’educació i criança.

- Facilitar la participació activa i democràtica de les famílies a les Ampes al llarg de totes les etapes educatives reforçant especialment la seva implicació a Secundària respectant drets i deures del sistema educatiu i formes de funcionament dels centres. És important repartir les tasques a les famílies per tal que se sentin partícips i facilitar formació específica a aquestes.

3

Acompanyament a les famílies al llarg de tot el projecte vital

- Implementar eines d’acompanyament per part dels centres educatius i l’administració local a les famílies en els projectes vitals al llarg de tota la vida educativa.
Other voices from the educational community
Alejandro Paniagua Rodriguez Alejandro Paniagua Rodriguez
Mestre i Investigador Predoctoral...
Per una nova Economia Política de l'escola
Xus Martín Garcia Xus Martín Garcia
Titular Universitat de Barcelona
S’aprèn més i millor quan hi ha un projecte que s’ha de tirar...
Cristina Ramírez Roa Cristina Ramírez Roa
Professora de la Universitat de...
Enseñar implica comprensión, dedicación y aprendizaje continuos
Marta Masoliver Brutau Marta Masoliver Brutau
Mestra
Som un mirall
Neus Pagès Carbonell Neus Pagès Carbonell
Treballadora Social
Cal observar la vida
Alexandre Camacho Prats Alexandre Camacho Prats
Doctor en Pedagogía y profesor
La calidad de nuestro sistema educativo se basa en la calidad...
Roser Caño Valls Roser Caño Valls
Funcionària d'educació...
Fent i desfent aprèn el mestre

More information