Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Neus Ferran Biera
Neus Ferran Biera
Docent
Tinc 51 anys, en fa més de la meitat que soc docent i sempre he usat com a eina els ordinadors en totes les seves vessants tot i donar classes de temes administratius, econòmics, matemàtics o ensenyant català a l'aula d'acollida del meu centre.

The three things I’ve learned

1

Tothom a classe vol aprendre

Crec que tothom, alumnat i docents anem i fem classes per aprendre tots plegats, per tant el procés d'ensenyament-aprenentatge és bidireccional i que les eines ajuden a reforçar el procés, des d'anotacions en un full, a la tauleta, fent una fotografia a la pissarra amb el mòbi. Jo, com a docent, també vaig a aprendre. No hem de fer diferències entre els alumnes, tots tenen capacitats i competències que hem de saber molt bé com valorar. Cal escoltar activament per respondre també activament, cal reflexionar quines són les necessitats reals, fer-los-hi de guies i ensenyar-lis a demanar ajuda quan la necessiten. El seu futur serà incert i som nosaltres qui els hem d'ensenyar a navegar per ell.
2

El paradigma educatiu és adaptatiu i canviant

Parlem d'ecologies d'aprenentatge ja que aprenem no només a l'escola, l'educació és important sent formal, no formal i informal. La comunitat educativa i l'educació han traspassat les fronteres escolars. 1) aprenem "jugant" amb robots des de P5 amb un scratch adaptat amb icones i demanant ajuda a tots els educadors i a totes les famílies com a part activa en l'educació dels infants i joves. 2) intentem adaptar-nos en tot moment a les necessitats de l'alumnat i per tant cal integrar les emocions com una part important i necessària. 3) col·laborem amb el nostre entorn immediat i l'integrem també com educador, arbres amb codis QR, carrers, google maps, mòbils... Conclusió: estem dins un ecosistema escolar.
3

Les escoles són comunitats d'aprenentatge

Les escoles com a organitzacions que ensenyen també en el context de la societat del coneixement com diu de PAblos, som organitzacions que aprenem i creadores del propi aprenentatge. Som comunitats de professionals d'ensenyament-aprenentatge i cal que creem contextos innovadors on la millora en el coneixement vingui de la mà de la innovació i de l'assumpció de riscos per part de la pròpia comunitat sense deixar de banda el lideratge, clima escolar, organització... però sobretot el sentit de comunitat educadora i d'aprenentatge continu. El canvi és real.
Other voices from the educational community
Marina Subirats Martori Marina Subirats Martori
Catedràtica emèrita de sociologia...
Que l'èxit o el fracàs depenen molt més de l'entorn...
Manel Rega Tallon Manel Rega Tallon
Técnic manteniment
Autonomía, respecte, valors.
Mercè Bonjorn Dalmau Mercè Bonjorn Dalmau
Presidenta de l'AMPA La...
FUTUR
Marta Mingot Pallés Marta Mingot Pallés
Responsable de l'àrea...
El canvi primer cal somiar-lo per després portar-lo a la pràctica
Cristina Ramírez Roa Cristina Ramírez Roa
Professora de la Universitat de...
Enseñar implica comprensión, dedicación y aprendizaje continuos
Xus Martín Garcia Xus Martín Garcia
Titular Universitat de Barcelona
S’aprèn més i millor quan hi ha un projecte que s’ha de tirar...
Kadier Torres Kadier Torres
Docente en formación / Estudiante...
Vocación Docente

More information