Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Joan Llisterri Homs
Joan Llisterri Homs
Psicòleg educatiu
Fa molt poquet que m'he llicenciat en Psicologia i tinc alguns projectes al cap i per ara, encara que ja tinc feina en un altre camp, estic cercant nous horitzons professionals relacionats amb la psicologia i l'educació. Estic desenvolupant un mètode de planificació individualitzada d'hores d'estudi per a períodes d'avaluacions que espero que pugui acabar ajudant a moltíssims estudiants a través d'alguna comunitat educativa virtual o d'alguna aplicació per a dispositius mòbils, que són els suports on adquiriria tota la seva potencialitat.

The three things I’ve learned

1

Cada alumne és un món

De vegades sembla que entre tots oblidem que cada persona és diferent. Sé que és difícil ajudar a grups d'estudiants alhora de forma òptima, però cal fer tot el possible per a tractar-los com el que són quan es tracta d'abordar el seu procés d'ensenyament/aprenentatge': identitats individuals i alhora socials diferents de la resta del món...
2

L'entorn de l'alumne

És imprescindible la intervenció o l'observació, en funció del que s'escaigui a cada moment, de tot allò que envolta l'alumne quan pensem a ajudar-lo el millor possible. Hem de tendir, sempre, a analitzar totes i cadascuna de les parts del seu entorn per a trobar preguntes i respostes
3

La filosofia instruccional

Cal revisar pràcticament de forma rutinària i periòdica la metodologia instruccional o didàctica que apliquem a l'alumnat. Sempre és millorable i si demanem a l'estudiant que progressi no podem quedar-nos enrera quant a autoexigència. L'actual paradigma, segons el meu punt de vista, no és l'adequat per a enfrontar-se a les condicions socioeducatives actuals.
Other voices from the educational community
Dídac Mateo González Dídac Mateo González
Investigador del Grup de Recerca d...
El perill de l'excessiva confiança en la raó
Marta Casas Castañé Marta Casas Castañé
Antropòloga, especialitzada en...
Tothom té cabuda a l'aula
OLGA ROCA PUJOL OLGA ROCA PUJOL
MESTRES DE PRIMÀRIA
Amor
Juan Carlos Palomino Juan Carlos Palomino
Consultor de Innovación Educativa
El alumno es el centro
José Saturnino Martínez García José Saturnino Martínez García
Doctor/Sociólogo
El papel limitado de la escuela
Àngel Querol i Pallarés Àngel Querol i Pallarés
Mestre i professor. Director d...
educar i ensenyar és fer créixer i donar eines per a l'...
Miquel COMAS MOLINÉ Miquel COMAS MOLINÉ
Meteoròleg educador
Actituds

More information