Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Teresa Calveras
Teresa Calveras
Mestra, ara retirada
He fet de mestra de primària durant bastants anys, primer en una escola privada, una cooperativa i després en l'ensenyament públic; he estat formadora en didàctica de les ciències a infantil i primària al CESIRE/CEDEC.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Escoltar l'alumnat

La conversa a l'aula és fonamental per tal de connectar les idees dels nenes i les nenes amb els nous aprenentatges, cal reflexionar sobre allò que manifesten encara que de vegades pot semblar que les intervencions no tenen res a veure amb allò que s'està parlant; si reflexionem sobre el que diuen i els hi demanem aclariments podem trobar les connexions que els nenes i les nenes fan i que ens ajuden a entendre quina és la seva visió de la realitat.
2

La importància de l'equip

El treball en equip, el consens, són imprescindibles per tal de construir línies educatives coherents que afavoreixin l'educació de l'alumnat. Cal construir entre tots els docents una manera de fer i treballar-hi sense presses, amb il.lusió i dedicació
3

Aprofundir en els coneixements

L'alumnat han d'aprendre i poques coses i s'ha d'aprofundir en allò que es treballa, els nenes i les nenes han de saber què han d'aprendre i han de ser capaços, amb l'ajuda de l'ensenyant, de dirigir en seu aprenentatge, això des de ben petits. Cal que el mestre faci una bona sel.lecció dels continguts, triant els que són més rellevants i que els presenti a l'alumnat partint de reptes: preguntes o activitats creatives que estimulin els nens i nenes en el seu treball
Otras voces de la comunidad educativa
Ana Belén Colén Ráfales Ana Belén Colén Ráfales
Mestra/Centre Recursos Pedagògics
El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula
Pilar Lleonart Forradellas Pilar Lleonart Forradellas
Pedagoga, Cap de projectes (...
L'Educació ens fa crèixer per dins i per fóra. És una...
Claudia Vallvé Claudia Vallvé
Sociòloga. Sòcia de Xarxa...
Saber és voler
Marta Casas Castañé Marta Casas Castañé
Antropòloga, especialitzada en...
Tothom té cabuda a l'aula
Noemi Vila i Juvanteny Noemi Vila i Juvanteny
Aprenent de mestra, un procés...
Facilitar la relació amb les famílies
Anna Tarrés Vallespí Anna Tarrés Vallespí
Sociòloga
L’espurna ve de fora, el foc es fa a dins
Mirta S. Lojo Suárez Mirta S. Lojo Suárez
Psicopedagoga. Doctora en Ciències...
La convivència en un entorn de respecte, comunicació i col•...

Más información