Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Joan
Joan
professor de secundària jubilat
He ensenyat ciències a EGB, BUP, ESO, BAT. També he participat en formació permanent i inicial del professorat.

Les tres coses que he après

1

L'alumne, al centre

L'alumne -i la seva relació amb el coneixement- hauria de ser el centre del sistema educatiu, no el ministre ni els llibres ni els ordinadors. L'escola li ha d'oferir reconeixement i acceptació de la seva personalitat única i ajudar-lo a fer-la créixer, a madurar conscientment.
2

El diàleg, l'eina

Preguntar a l'alumne com són les coses, com funcionen, per què passen i establir-hi un diàleg autèntic perquè intentem comprendre els seus punts de vista i preguntar-li més detalls. Això el fa adonar de les seves insuficiències i obre la porta a la seva millora, tant a ell com al grup. Amb això aprofitem les capacitats cognitives actuals dels alumnes i els reconeixem com a persones perfectament capaces de raonar i d'aprendre.
3

El coneixement i l'acció, les fites

El problema ja no és la manca d'informació, sinó l'excés i el desordre. Cal ajudar-los a organitzar el món, a fer-lo llegible, comprensible, i així poder-hi actuar amb eficàcia buscant -i gaudint- la veritat, la bellesa i la bondat. Ha d'esdevenir una tasca apassionada i irresistible per a ells... i per a nosaltres!
Altres veus de la comunitat educativa
Rosa Guàrdia Grau Rosa Guàrdia Grau
Coordinadora Moviment de Renovació...
Un projecte compartit
Antoni Giner Tarrida Antoni Giner Tarrida
Responsable de formació permanent...
La vinculació emocional entre pares i fills, un lligam que els...
Josep Maria Martorell Benach Josep Maria Martorell Benach
Docent a 2ària
Transmetre
Raül Manzano Tovar Raül Manzano Tovar
Mestre
Una educació per al sentit - l’aprenentatge i la convivència-
Jordi Serarols Boada Jordi Serarols Boada
Inspector d'Educació
L’aprenentatge invisible
Ramon Puig i Mañosa Ramon Puig i Mañosa
Técnic de qualitat
CONEIXEMENT i FORMACIÓ
Carme Hernández Escolano Carme Hernández Escolano
Pedagoga del Centre per a la...
La importància d’educar el conjunt de les dimensions de la...

Més informació