Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Joan
Joan
professor de secundària jubilat
He ensenyat ciències a EGB, BUP, ESO, BAT. També he participat en formació permanent i inicial del professorat.

Les tres coses que he après

1

L'alumne, al centre

L'alumne -i la seva relació amb el coneixement- hauria de ser el centre del sistema educatiu, no el ministre ni els llibres ni els ordinadors. L'escola li ha d'oferir reconeixement i acceptació de la seva personalitat única i ajudar-lo a fer-la créixer, a madurar conscientment.
2

El diàleg, l'eina

Preguntar a l'alumne com són les coses, com funcionen, per què passen i establir-hi un diàleg autèntic perquè intentem comprendre els seus punts de vista i preguntar-li més detalls. Això el fa adonar de les seves insuficiències i obre la porta a la seva millora, tant a ell com al grup. Amb això aprofitem les capacitats cognitives actuals dels alumnes i els reconeixem com a persones perfectament capaces de raonar i d'aprendre.
3

El coneixement i l'acció, les fites

El problema ja no és la manca d'informació, sinó l'excés i el desordre. Cal ajudar-los a organitzar el món, a fer-lo llegible, comprensible, i així poder-hi actuar amb eficàcia buscant -i gaudint- la veritat, la bellesa i la bondat. Ha d'esdevenir una tasca apassionada i irresistible per a ells... i per a nosaltres!
Altres veus de la comunitat educativa
fabian macias garcía
Docente
EMPATÍA.-
Laia Sagarra i Marín Laia Sagarra i Marín
Professora de Música a ESO i BTX i...
l'interès per millorar és bàsic
Neus Agut Horna Neus Agut Horna
Orientadora - Atenció a la...
La màgia
Mirta S. Lojo Suárez Mirta S. Lojo Suárez
Psicopedagoga. Doctora en Ciències...
La convivència en un entorn de respecte, comunicació i col•...
Pere Marquès Graells Pere Marquès Graells
Professor i investigador educatiu
Fets: vivim en una nova Era/Cultura, ara som “i-persons” i...
Xavier Sans Antolí Xavier Sans Antolí
Mestre
Qui ha de protagonitzar el procés educatiu
Montserrat Boix Fargas Montserrat Boix Fargas
Mestra
Respecte i autoritat

Més informació