Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Joan
Joan
professor de secundària jubilat
He ensenyat ciències a EGB, BUP, ESO, BAT. També he participat en formació permanent i inicial del professorat.

Les tres coses que he après

1

L'alumne, al centre

L'alumne -i la seva relació amb el coneixement- hauria de ser el centre del sistema educatiu, no el ministre ni els llibres ni els ordinadors. L'escola li ha d'oferir reconeixement i acceptació de la seva personalitat única i ajudar-lo a fer-la créixer, a madurar conscientment.
2

El diàleg, l'eina

Preguntar a l'alumne com són les coses, com funcionen, per què passen i establir-hi un diàleg autèntic perquè intentem comprendre els seus punts de vista i preguntar-li més detalls. Això el fa adonar de les seves insuficiències i obre la porta a la seva millora, tant a ell com al grup. Amb això aprofitem les capacitats cognitives actuals dels alumnes i els reconeixem com a persones perfectament capaces de raonar i d'aprendre.
3

El coneixement i l'acció, les fites

El problema ja no és la manca d'informació, sinó l'excés i el desordre. Cal ajudar-los a organitzar el món, a fer-lo llegible, comprensible, i així poder-hi actuar amb eficàcia buscant -i gaudint- la veritat, la bellesa i la bondat. Ha d'esdevenir una tasca apassionada i irresistible per a ells... i per a nosaltres!
Altres veus de la comunitat educativa
Jordi Puig Voltas Jordi Puig Voltas
Professor de la UB i de la UIC....
L'èsser humà neix per ser educat i per aprendre al llarg de...
MIREIA GIMENEZ CASTELLS MIREIA GIMENEZ CASTELLS
Diplomada en Empresarials i Aux....
Bona feina
Xavier Muniesa Xavier Muniesa
Director Fundació Escola Vicenciana
Aprendre a "Emprendre"
Pepe Menéndez Pepe Menéndez
Director adjunt de Jesuïtes...
Ajudar a la comunitat educativa a centrar-se en el què volem...
Jesús C. Guillén Jesús C. Guillén
Editor de "Escuela con...
El futuro pasa por la neuroeducación
Marta Casas Castañé Marta Casas Castañé
Antropòloga, especialitzada en...
Tothom té cabuda a l'aula
Damià Perpinyà Damià Perpinyà
Tècnic docent en el Servei de...
L’alumne protagonista

Més informació