Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Joan Moya Piñol
Joan Moya Piñol
Mestre de primària
Des de fa 18 anys que procuro dia a dia establir vincles amb els infants que tinc a l'aula. Vincles que portin a establir uns aprenentatges que en un futur siguin elements importants per a desenvolupar-se en la vida. Crec fermament en el paper del mestre d'escola, com a guia i no com a gurú de l'educació. I com les circumstàncies de la vida van variant també les percepcions que és té no són les de quan es va començar, el fet de ser pare, també et fa replantejar el paper de l'escola en l'educació dels fills, nous reptes, nous temps, noves maneres d'educar que cal tenir molt presents, seré capaç?

Les tres coses que he après

1

Implicació

No podem educar sols, necessitem urgentment que tots els agents que envolten l'educació dels nens i nenes caminem plegats. I ho fem en les tres maneres més coherents: En la mateixa direcció, de la mateixa manera i sobretot que ho fem al ser possible plegats. Família i escola per un bé dels infants.
2

Emocions

Cal educar en les emocions, l'aprenentatge emocional ha de ser una assignatura més dins dels currículums, cal educar en l'empatia, en la resiliència, en l'esforç, en l'alegria i el dolor, en la felicitat i la frustració.
3

Adaptació

Com a mestres hem d'aprendre més a treballar en equip, cercant metodologies comunes i adaptant-les als nous perfils de nens i nenes. Cal saber com motivar als nostres alumn@s , cal potenciar la formació contínua del professorat motivant des de les direccions de centres les renovacions metodològiques i la implantació de les TAC.
Altres veus de la comunitat educativa
Tura Badosa Moret Tura Badosa Moret
Professora d'Història....
L’escola com a lloc de convivència i creixement
Roser Canals Cabau Roser Canals Cabau
professora de ciències socials i...
Les didàctiques específiques claus en la formació del professorat
Xavier Àvila i Morera Xavier Àvila i Morera
Mestre i professor a Blanquerna (...
El bon mestre del tercer mil·lenni no ha de ser tant un bon...
Joan Padrós Rodríguez Joan Padrós Rodríguez
President de l'Associació...
Una escola connectada
Josep Maria Guinovart i Ferrero Josep Maria Guinovart i Ferrero
Mestre de primària
La importància del lligam emocional entre mestre i grup classe.
Ismael Peña-López Ismael Peña-López
Professor de la Universitat Oberta...
L'ofici d'aprendre
Eulàlia Lledó Cunill Eulàlia Lledó Cunill
Professora de secundària jubilada...
El món no és simple, l'aula tampoc

Més informació