Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Josep M. Vilalta Verdú
Josep M. Vilalta Verdú
Secretari Executiu, Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP)

Nascut a Barcelona l'any 1965. Apassionat per les polítiques públiques i per l'educació, he dedicat tota la meva vida professional a aquests dos camps. Actualment sóc Secretari Executiu de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP), que agrupa les universitats de Barcelona (UB), Autònoma de Barcelona (UAB), Politècnica de Catalunya (UPC), Pompeu Fabra (UPF), Girona (UdG), Lleida (UdL), Rovira i Virgili (URV) i Oberta de Catalunya (UOC). Tinc més de 60 publicacions entre articles, capítols de llibres i llibres sobre gestió i polítiques públiques, educació, universitats, recerca i innovació. He conduit projectes d'innovació i he col·laborat amb organismes tals com la UNESCO, la Comissió Europea, la OCDE i amb més de 12 països. Col·laboro amb diverses entitats socials i que treballen amb el món de l'educació. Casat i amb dos fills en edat escolar. 

Les tres coses que he après

1

La formació al llarg de la vida

Deixem enrera la formació com una experiència d'una etapa concreta de la nostra vida i entrem en una nova era on la formació serà una constant de les nostres vides. Això està fent canviar, i farà canviar molt en els propers anys, l'ofici d'ensenyar i els processos de formació. No som encara gaire conscients de la importància de la formació al llarg de la vida, que afectarà les nostres vides, les nostres experiències professionals i la concepció mateixa de la societat.
2

La importància de la flexibilitat i de l'autonomia

Vivim en una societat cada dia més complexa i més variable, fet que queda evidenciat tant en els àmbits personals i familiars com en els socials, econòmics i culturals. Per poder atendre aquesta diversitat i aquesta variabilitat des de l'àmbit educatiu, necessitem l'eina de la flexibilitat per poder adequar constantment formació amb necessitats i demandes específiques. En el terreny de la gestió educativa, això també implica una àmplia autonomia necessària pels centres docents.
3

La importància de la universitat i la recerca científica pel progrés

Les universitats són probablement les institucions que majors impactes (directes i indirectes) tenen en la societat. Aquests impactes poden agrupar-se en quatre àmbits: formació i capital humà, recerca científica, desenvolupament social i cultural, i innovació i progrés econòmic. Per aquest motiu qualsevol país que vulgui progressar i constituir-se com una societat de progrés ha de vetllar especialment per disposar d'universitats de qualitat, dotant-les dels recursos necessaris i d'una organització àgil i amb grans dosis d'autonomia institucional.
Altres veus de la comunitat educativa
MÓNICA MOYA LÓPEZ MÓNICA MOYA LÓPEZ
Pedagoga, autora i tutora de...
Aprovar no és aprendre
Josep Bargalló Valls Josep Bargalló Valls
Formador. Institut de Ciències de...
Aprendre a aprendre
Miquel Gené Molins Miquel Gené Molins
Professor de secundària
La participació de les famílies
Román Castro Alcaide Román Castro Alcaide
Professor d'universitat
Entusiasme
Montserrat Gironell Montserrat Gironell
Mestre de Cicle Inicial
Educar per a la trascendència
Ramon Farré Roure Ramon Farré Roure
Professor i delegat del Govern a...
Dependrà de l’etapa educativa. Els recursos públics s’han d’...
Josep Sánchez Malagón Josep Sánchez Malagón
Professor de Ciències de l'...
La millor forma d'aprendre és mitjançant el moviment

Més informació