Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Josep M. Vilalta Verdú
Josep M. Vilalta Verdú
Secretari Executiu, Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP)

Nascut a Barcelona l'any 1965. Apassionat per les polítiques públiques i per l'educació, he dedicat tota la meva vida professional a aquests dos camps. Actualment sóc Secretari Executiu de l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP), que agrupa les universitats de Barcelona (UB), Autònoma de Barcelona (UAB), Politècnica de Catalunya (UPC), Pompeu Fabra (UPF), Girona (UdG), Lleida (UdL), Rovira i Virgili (URV) i Oberta de Catalunya (UOC). Tinc més de 60 publicacions entre articles, capítols de llibres i llibres sobre gestió i polítiques públiques, educació, universitats, recerca i innovació. He conduit projectes d'innovació i he col·laborat amb organismes tals com la UNESCO, la Comissió Europea, la OCDE i amb més de 12 països. Col·laboro amb diverses entitats socials i que treballen amb el món de l'educació. Casat i amb dos fills en edat escolar. 

Las 3 cosas que he aprendido

1

La formació al llarg de la vida

Deixem enrera la formació com una experiència d'una etapa concreta de la nostra vida i entrem en una nova era on la formació serà una constant de les nostres vides. Això està fent canviar, i farà canviar molt en els propers anys, l'ofici d'ensenyar i els processos de formació. No som encara gaire conscients de la importància de la formació al llarg de la vida, que afectarà les nostres vides, les nostres experiències professionals i la concepció mateixa de la societat.
2

La importància de la flexibilitat i de l'autonomia

Vivim en una societat cada dia més complexa i més variable, fet que queda evidenciat tant en els àmbits personals i familiars com en els socials, econòmics i culturals. Per poder atendre aquesta diversitat i aquesta variabilitat des de l'àmbit educatiu, necessitem l'eina de la flexibilitat per poder adequar constantment formació amb necessitats i demandes específiques. En el terreny de la gestió educativa, això també implica una àmplia autonomia necessària pels centres docents.
3

La importància de la universitat i la recerca científica pel progrés

Les universitats són probablement les institucions que majors impactes (directes i indirectes) tenen en la societat. Aquests impactes poden agrupar-se en quatre àmbits: formació i capital humà, recerca científica, desenvolupament social i cultural, i innovació i progrés econòmic. Per aquest motiu qualsevol país que vulgui progressar i constituir-se com una societat de progrés ha de vetllar especialment per disposar d'universitats de qualitat, dotant-les dels recursos necessaris i d'una organització àgil i amb grans dosis d'autonomia institucional.
Otras voces de la comunidad educativa
Jordi Bernabeu Farrús Jordi Bernabeu Farrús
Psicòleg, educador i professor UVIC
La cerca de l'equilibri
Gemma Lienas Massot Gemma Lienas Massot
Escriptora
La coeducació
gemma vidal i oltra gemma vidal i oltra
Quasi educadora social a l'...
L'educador com "a passador" de cultura
Josep Lluís Conde Sala Josep Lluís Conde Sala
Professor UB
L'educació es molt important en l'estructuració del...
Mauro Mediavilla Bordalejo Mauro Mediavilla Bordalejo
Professor Ajudant Doctor a la...
El mestre: una peça clau
Ramon Farré Roure Ramon Farré Roure
Professor i delegat del Govern a...
Dependrà de l’etapa educativa. Els recursos públics s’han d’...
Ricard Aymerich Balagueró Ricard Aymerich Balagueró
Mestre i psicòleg. Director de l...
No hi ha educació sense compromís

Más información