Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Marta Sadurní Brugué
Marta Sadurní Brugué
Directora del Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà. Universitat de Girona
Professora Titular del Departament de Psicologia de la Universitat de Girona. Especialista en psicologia clínica i psicoterapeuta. Directora del Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà. La seva darrera publicació és el llibre "Vincle afectiu i desenvolupament Humà" publicat a l'editorial UOC.

Les tres coses que he après

1

El principal repte de la nova escola: desenvolupar la sensibilitat i l’esperit creatiu de les persones

Ajudar a l'infant i l’adolescent a cercar la bellesa de les coses i a trobar un sentit ple a la vida és el principal repte innovador que té l'escola avui dia més enllà de qualsevol informe Pisa. El principal aprenentatge que un infant ha de fe fer de manera progressiva es a entendre el seu propi cor, les seves pors, els seus desigs, les seves esperances i les seves tristeses. A observar i a entendre el cor dels altres. I des d’aquesta coneixença obrir els ulls al llibre de la vida.
2

Vers una nova cultura que permeti a l’infant la joia de viure i les ànsies de compartir el coneixement

La passió per saber i compartir amb els pares allò que l'infant va aprenent i experimentant a l'escola (i a la inversa) son els veritables "deures" que un nen/a hauria de tenir. La paraula "deure" anticipa una cultura de l'esforç, de la resignació i de la tristesa que va en contra de l'esperit lliure i creatiu que és el que ha de desenvolupar un infant. Com deia Erich From, a l’infant se li ha d’inculcar l’amor a la vida i no només el desig de romandre viu.
3

El mestre no ha de ser només aquell que esdevé educador/a d’un infant, també ha de ser el company/a dels pares al llarg del procés de creixement del seu fill/a

Una de les tasques que pares i mestres han de realitzar conjuntament és responsabilitzar-se del dret a ser que té tot nen/a. La llibertat i el dret a ser no vol dir fer el que jo vull. Pares i mestres han d’entendre que, com escrivia el gran pedagog Janusz Korczak, es impossible evitar el confrontament entre el “jo vull” de vegades irrealitzable de l’infant i el “no pot ser” dictat per l’experiència dels més grans. Però si s’entén des del sentiment del dret a ser, a manifestar-se i no només des de la recerca d’uns límits que els adults imposen o d’un intercanvi a base de recompenses o càstigs, s’obre l’esperança al veritable sentit de l’educació.
Altres veus de la comunitat educativa
Enric M. Sebastiani i Obrador Enric M. Sebastiani i Obrador
Professor a la FPCEE Blanquerna (...
Sense amor i esperança no es pot educar
Jheysson Salas Velandia Jheysson Salas Velandia
Estudiant i Activista Estudiantil
Gratuidad y Calidad son posibles
Marina Sambola Palau Marina Sambola Palau
Mestra
La mirada
Luis Emiliano Minga Guaillas
LIDER-DOCENTE
EL INTERAPRENDIZAJE
Jesús C. Guillén Jesús C. Guillén
Editor de "Escuela con...
El futuro pasa por la neuroeducación
Ana Ayuste González Ana Ayuste González
Titular d'Universitat
L’aprenentatge permanent com una tasca personal i social...
Mª Núria Valls Molins Mª Núria Valls Molins
Educació de Persones Adultes
Avaluar competències

Més informació