Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Rosa M. Falgàs Casanovas
Rosa M. Falgàs Casanovas
Presidenta de l'Associació ACEFIR
EXPERIÈNCIA LABORAL - 32 anys de mestra d’Educació d’Adults. - 6 anys de Coordinadora de Centres d’Educació d’Adults de la Generalitat de Catalunya. - 2 anys de col·laboradora a l’àrea de Relaciones Internacionals sobre Educació d’Adults del Departament de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya. - 2 anys de Directora del Centre de Formació d’Adults de Girona. - 1 any de Coordinadora d’informàtica del Centre de Formació d’Adults de Girona - Tutora de pràcticums de la Universitat de Girona i de Perpinyà. TREBALL VOLUNTARI - Presidenta de la Associació Catalana para a l’Educació, la Formació i la Recerca (ACEFIR) des de la seva fundació el 1997. Girona. - Autora del mètode d’aprenentatge del català per a nouvinguts analfabets “El nostre món”. - Coordinadora del mòdul d’aprenentatge oral del català “viure i treballar en el país d’acollida”. - Responsable de la Comunitat de Google+ "Literacy and Basic Skills" - Membre de la Xarxa “European Basic Skills Network” (EBSN). - Participant a la LitCam de la Fira del Llibre de Frankfurt des de la seva fundació 2006. - Membre del Comitè Directiu de l’Associació d’Amics de la UNESCO de Girona, des del 1998.

Les tres coses que he après

1

Despertar la curiositat

l'objectiu de tot docent, igual com haurien de fer els pares, és despertar la curiositat dels aprenents. No ens hem de proposar grans reptes, ni un llistat d'objectius. Només cal que sapiguem despertar la curiositat i la il·lusió per aprendre, per saber més. RES MÉS! Això tant senzill, és més complicat del que sembla, però us asseguro que és la clau de tot.
2

Creure en el que fem

També he après que només podem tenir èxit si ens creiem el que fem. Un mestre, professor, docent, pare, ... ha de donar confiança i només és possible si ens creiem el que fem. Això no vol dir convèncer, també podem provocar dubtes o qüestionar temes i/o situacions, però sempre hem d'estar convençuts del que fem, essent, alhora, crítics amb nosaltres mateixos. Faria un monument a tots els docents que deixen la tasca de docència perquè han descobert que no és el treball que més els agrada.
3

Aprendre de tothom

En els meus 32 anys com a mestre d'alfabetització d'adults, m'he adonat que moltes persones analfabetes no saben llegir i escriure, però tenen molt a ensenyar i nosaltres molt a aprendre d'elles. Moltes decisions clau a la meva vida han estat un gran èxit gràcies a escoltar a persones que per desgràcia, fins aquell moment no havien tingut la ocasió d'aprendre a llegir i escriure.
Altres veus de la comunitat educativa
Ligia Pozo López Ligia Pozo López
Docente/Lic. Educación General...
Descubre tus dones
Carme Barba Corominas Carme Barba Corominas
Mestra
Ser crítics per aprendre a mirar
Jordi Serarols Boada Jordi Serarols Boada
Inspector d'Educació
L’aprenentatge invisible
Marta Olivella Pedrola Marta Olivella Pedrola
Tècnica del CTESC
Què vol dir educar? Educar vol dir ajudar a algú a créixer i a...
Norman Longworth Norman Longworth
Professor, UNESCO Consultant on...
That the 2 most important populations who should know about...
Ricard Aymerich Balagueró Ricard Aymerich Balagueró
Mestre i psicòleg. Director de l...
No hi ha educació sense compromís
Kadier Torres Kadier Torres
Docente en formación / Estudiante...
Vocación Docente

Més informació