Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Rosa M. Falgàs Casanovas
Rosa M. Falgàs Casanovas
Presidenta de l'Associació ACEFIR
EXPERIÈNCIA LABORAL - 32 anys de mestra d’Educació d’Adults. - 6 anys de Coordinadora de Centres d’Educació d’Adults de la Generalitat de Catalunya. - 2 anys de col·laboradora a l’àrea de Relaciones Internacionals sobre Educació d’Adults del Departament de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya. - 2 anys de Directora del Centre de Formació d’Adults de Girona. - 1 any de Coordinadora d’informàtica del Centre de Formació d’Adults de Girona - Tutora de pràcticums de la Universitat de Girona i de Perpinyà. TREBALL VOLUNTARI - Presidenta de la Associació Catalana para a l’Educació, la Formació i la Recerca (ACEFIR) des de la seva fundació el 1997. Girona. - Autora del mètode d’aprenentatge del català per a nouvinguts analfabets “El nostre món”. - Coordinadora del mòdul d’aprenentatge oral del català “viure i treballar en el país d’acollida”. - Responsable de la Comunitat de Google+ "Literacy and Basic Skills" - Membre de la Xarxa “European Basic Skills Network” (EBSN). - Participant a la LitCam de la Fira del Llibre de Frankfurt des de la seva fundació 2006. - Membre del Comitè Directiu de l’Associació d’Amics de la UNESCO de Girona, des del 1998.

Les tres coses que he après

1

Despertar la curiositat

l'objectiu de tot docent, igual com haurien de fer els pares, és despertar la curiositat dels aprenents. No ens hem de proposar grans reptes, ni un llistat d'objectius. Només cal que sapiguem despertar la curiositat i la il·lusió per aprendre, per saber més. RES MÉS! Això tant senzill, és més complicat del que sembla, però us asseguro que és la clau de tot.
2

Creure en el que fem

També he après que només podem tenir èxit si ens creiem el que fem. Un mestre, professor, docent, pare, ... ha de donar confiança i només és possible si ens creiem el que fem. Això no vol dir convèncer, també podem provocar dubtes o qüestionar temes i/o situacions, però sempre hem d'estar convençuts del que fem, essent, alhora, crítics amb nosaltres mateixos. Faria un monument a tots els docents que deixen la tasca de docència perquè han descobert que no és el treball que més els agrada.
3

Aprendre de tothom

En els meus 32 anys com a mestre d'alfabetització d'adults, m'he adonat que moltes persones analfabetes no saben llegir i escriure, però tenen molt a ensenyar i nosaltres molt a aprendre d'elles. Moltes decisions clau a la meva vida han estat un gran èxit gràcies a escoltar a persones que per desgràcia, fins aquell moment no havien tingut la ocasió d'aprendre a llegir i escriure.
Altres veus de la comunitat educativa
Raül Manzano Tovar Raül Manzano Tovar
Mestre
Una educació per al sentit - l’aprenentatge i la convivència-
Ramon Farré Roure Ramon Farré Roure
Professor i delegat del Govern a...
Dependrà de l’etapa educativa. Els recursos públics s’han d’...
Manel V. Trincado Alba Manel V. Trincado Alba
AMPA SAMC Cornellà de LLob.//...
Guia / Manual del curs per als Pares.
María José García San Pedro María José García San Pedro
Directora del Departamento de...
Observar la mirada de cada alumno
Manel Rega Tallon Manel Rega Tallon
Técnic manteniment
Autonomía, respecte, valors.
J. Oriol Escardíbul J. Oriol Escardíbul
Professor Titular d'...
El finançament del sistema educatiu ha de garantir un tractament...
Emili Avilés Cutillas Emili Avilés Cutillas
Mestre de Primària
Família i escola, claus de la millora de la societat

Més informació