Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Rosa M. Falgàs Casanovas
Rosa M. Falgàs Casanovas
Presidenta de l'Associació ACEFIR
EXPERIÈNCIA LABORAL - 32 anys de mestra d’Educació d’Adults. - 6 anys de Coordinadora de Centres d’Educació d’Adults de la Generalitat de Catalunya. - 2 anys de col·laboradora a l’àrea de Relaciones Internacionals sobre Educació d’Adults del Departament de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya. - 2 anys de Directora del Centre de Formació d’Adults de Girona. - 1 any de Coordinadora d’informàtica del Centre de Formació d’Adults de Girona - Tutora de pràcticums de la Universitat de Girona i de Perpinyà. TREBALL VOLUNTARI - Presidenta de la Associació Catalana para a l’Educació, la Formació i la Recerca (ACEFIR) des de la seva fundació el 1997. Girona. - Autora del mètode d’aprenentatge del català per a nouvinguts analfabets “El nostre món”. - Coordinadora del mòdul d’aprenentatge oral del català “viure i treballar en el país d’acollida”. - Responsable de la Comunitat de Google+ "Literacy and Basic Skills" - Membre de la Xarxa “European Basic Skills Network” (EBSN). - Participant a la LitCam de la Fira del Llibre de Frankfurt des de la seva fundació 2006. - Membre del Comitè Directiu de l’Associació d’Amics de la UNESCO de Girona, des del 1998.

The three things I’ve learned

1

Despertar la curiositat

l'objectiu de tot docent, igual com haurien de fer els pares, és despertar la curiositat dels aprenents. No ens hem de proposar grans reptes, ni un llistat d'objectius. Només cal que sapiguem despertar la curiositat i la il·lusió per aprendre, per saber més. RES MÉS! Això tant senzill, és més complicat del que sembla, però us asseguro que és la clau de tot.
2

Creure en el que fem

També he après que només podem tenir èxit si ens creiem el que fem. Un mestre, professor, docent, pare, ... ha de donar confiança i només és possible si ens creiem el que fem. Això no vol dir convèncer, també podem provocar dubtes o qüestionar temes i/o situacions, però sempre hem d'estar convençuts del que fem, essent, alhora, crítics amb nosaltres mateixos. Faria un monument a tots els docents que deixen la tasca de docència perquè han descobert que no és el treball que més els agrada.
3

Aprendre de tothom

En els meus 32 anys com a mestre d'alfabetització d'adults, m'he adonat que moltes persones analfabetes no saben llegir i escriure, però tenen molt a ensenyar i nosaltres molt a aprendre d'elles. Moltes decisions clau a la meva vida han estat un gran èxit gràcies a escoltar a persones que per desgràcia, fins aquell moment no havien tingut la ocasió d'aprendre a llegir i escriure.
Other voices from the educational community
José Luís Muñoz Moreno José Luís Muñoz Moreno
Professor del Departament de...
La implicació dels municipis en l’educació.
Laia Sagarra i Marín Laia Sagarra i Marín
Professora de Música a ESO i BTX i...
l'interès per millorar és bàsic
Christian Riera Christian Riera
Docente
Debe ser divertida
Oscar Martínez Rivera Oscar Martínez Rivera
Professor de la Facultat Pere...
Capacitat resilient de les persones
Xavier Úcar Xavier Úcar
Catedràtic de Pedagogia Social
La importància de l'aprenentatge informal
Pilar Medina Bravo Pilar Medina Bravo
Professora de la Universitat...
Aprendre implica temps
Josep Sánchez Malagón Josep Sánchez Malagón
Professor de Ciències de l'...
La millor forma d'aprendre és mitjançant el moviment

More information