Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Teresa Terrades
Teresa Terrades
Professora de secundària i coach educativa
Sóc professora de secundària des de fa més de vint anys . En el centre on treballo IES Intermunicipal del Penedès) he desenvolupat diverses tasques de coordinació i tutoria. He tastat una mica la política local i m'he format com a coach, una faceta que ara incorporo a l'educació: orientació, assessorament i acompanyament educatiu. Escric al bloc "M'obres la porta?" a "Mestres" del Diari Ara.

Les tres coses que he après

1

La importància de treballar el projecte vital de cada noi o noia

Cada noi i noia que acompanyem ha d'assolir la seva autonomia personal. Conèixer-se millor, tenir una bona autoestima i regular-se emocionalment li permet guanyar llibertat a l'hora de prendre les seves pròpies decisions. Aquest procés sempre afavoreix i recolza el seu aprenentatge més acadèmic.
2

L'educació ha de buscar l'equitat i buscar la complicitat de tots el agents implicats

El centre educatiu ha de procurar-se la complicitat de les famílies i dels serveis de la ciutat més relacionats amb el benestar de les mateixes , sobretot d'aquelles que es troben en situacions més vulnerables. Els programes que millor connecten aquests agents són els que millor garanteixen la igualtat d'oportunitats de tots els nois i noies.
3

la implicació docent: clau en la transformació dels nois i noies

L'agent principal del canvi educatiu i de la transformació de cada noi i noia, és el professorat. És important doncs la seva formació continuada , el seu reconeixement professional dins la societat i la seva implicació en la tasca del dia a dia. Cal fer possible que el professorat se senti protagonista del canvi de paradigma educatiu que estem afrontant.
Altres veus de la comunitat educativa
Òscar Montes i Esteve Òscar Montes i Esteve
Informàtic
Implicació de les famílies
Carlos Guillermo Mena Ordóñez
Docente de séptimo grado de EGB
La Educación empieza por el ejemplo
Blai Sotos i Franco Blai Sotos i Franco
Mestre
1- SON ELS INFANTS QUI APRENEN.
Ana Belén Colén Ráfales Ana Belén Colén Ráfales
Mestra/Centre Recursos Pedagògics
El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula
Antònia Darnés Surroca Antònia Darnés Surroca
Psicopedagoga, Escola Andorrana,...
Només amb una escola pública forta, majoritària i prestigiada...
Núria Roca i Caparà Núria Roca i Caparà
Professora Escola Universitària
Relació mantinguda entre famílies i tutors
Marite Guevara Torres Marite Guevara Torres
Directora Fundació Ersília
Motiva amb històries

Més informació