Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Anna-Bel Carbonell Rios
Anna-Bel Carbonell Rios
Directora de la Fundació Comtal. Educadora
Sóc educadora. Llicenciada en Geografia i Història, Diplomada en Educació Social i en Teologia. Durant deu anys vaig ser professora d'Institut i ara en porto més de deu treballant en diferents entitats socials sempre relacionades amb els infants i els joves en risc d'exclusió: Fundació Escó, Càritas i ara Fundació Comtal. Crec en la importància de l'educació com a eix vertebrador en el creixement de tota persona.

Les tres coses que he après

1

Educar és construir

L'educació consisteix en desvetllar allò que tots portem a dins, posar-ho en valor i potenciar´-ho. Educar és ajudar a construir la persona i fer-la lliure.
2

Educar des del cor

L'educand cada cop menys necessita l'educador per accedir a la informació. Per això educar no és una mera transmissió de coneixements. Si no eduquem des del cor la nostra tasca es queda curta, donat que manca el plus extra d'humanitat que aporta l'educador quan acompanya a l'educand en el seu creixement íntegre i transcendent.
3

Actituds coherents

Si el que ensenyes no es correspon amb el que fas perds el temps. L'educador és sempre el mirall en el qual veure's reflectit i un model a seguir. Cal coherència entre el que diem que creiem i fem i el que realment creiem i fem.
Altres veus de la comunitat educativa
Xavier Sans Antolí Xavier Sans Antolí
Mestre
Qui ha de protagonitzar el procés educatiu
Montserrat Vergé Grau Montserrat Vergé Grau
Professora
L'ensenyament ha d'ajudar l'alumne a fer-se...
Ismael Sanz Labrador Ismael Sanz Labrador
Director del Instituto Nacional de...
¿Cómo se destinan en España los recursos?
Manuela Moledo Nores Manuela Moledo Nores
Mestra d'Anglès. Logopeda
COMPARTIR
Laia Sagarra i Marín Laia Sagarra i Marín
Professora de Música a ESO i BTX i...
l'interès per millorar és bàsic
Francesc Balagué Francesc Balagué
Invesitigador i Formador,...
Oberta al món
Lluís Tarín Lluís Tarín
Assessor especialitzat en...
Centrar-se en el com sense tenir prèviament clar el què i el...

Més informació