Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Carles Duarte Montserrat
Carles Duarte Montserrat
President del CoNCA i director de la Fundació Lluís Carulla
Poeta i lingüista. Col·laborador de Joan Coromines i Antoni M. Badia i Margarit. He estat vicepresident de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana, secretari general de la Presidència de la Generalitat. A la Fundació Lluís Carulla organitzem des de fa 35 anys els Premis Baldiri Reixac.

The three things I’ve learned

1

La formació del caràcter

L'any 1908 Pere Coromines, marit de la pedagoga Celestina Vigneaux i pare de Joan Coromines, va publicar el llibre La vida austera. Hi podem llegir: “I jo dic que en la vida de l’home auster totes les coses tenen un sentit, i tots els moviments un íntim anhel, perquè essent tota ella una pura veritat, no hi ha energies perdudes en la seva acció, " L'escola ha de contribuir a transmetre un sentit de responsabilitat sobre la pròpia existència que ha d'ajudar a ser-ne més conscient, a valorar més tot el que ofereix i a gaudir-ne més profundament.
2

L'educació en la sensibilitat

Els ensenyaments artístics són decisius en la formació de la personalitat i en la capacitat de crear i transmetre bellesa. També ho són en el ple desplegament de les potencialitats humanes, començant per les comunicatives a través de la literatura o de la interpretació teatral i continuant per la música o les arts plàstiques. No em refereixo tan sols als estudis especialitzats d'ensenyaments artístics, sinó a la presència de les arts (no cenyida a uns coneixements històrics!) a l'ensenyament comú. Ens cal des de l'escola educar en la celebració de l'art i de les portes que ens obre a viure més i més plenament.
3

Educar per compartir

La vida és una experiència individual, però a hores es produeix una certa exasperació del jo. L'escola pot contribuir d'una manera determinant a educar en el diàleg, en el pacte, en la construcció en comú. Només en casos excepcionals la trajectòria personal esdevé una singularitat i fins i tot així continuarà depenent de la col·laboració amb altres. Cal formar en la feina ben feta, però també en l'aportació i l'acolliment de l'esforç de cadascú per arribar més lluny en el que podem aspirar a ser.
Other voices from the educational community
Mercè Bonjorn Dalmau Mercè Bonjorn Dalmau
Presidenta de l'AMPA La...
FUTUR
jorge patricio pineida mena jorge patricio pineida mena
docente
la educación es un juego del aprendizaje
Nicolau Espuña Tarrafeta Nicolau Espuña Tarrafeta
Mestre. Director General de FEDAC...
La passió i la creativitat són eines fonamentals.
OLGA ROCA PUJOL OLGA ROCA PUJOL
MESTRES DE PRIMÀRIA
Amor
Miquel Àngel Prats i Fernández Miquel Àngel Prats i Fernández
Mestre i Pedagog. Director dels...
Coresponsabilitat educativa
Xavier López Ortín Xavier López Ortín
Cap d'estudis Escola Miquel...
L'alumne és la "diana" de qualsevol decisió
Ana Belén Colén Ráfales Ana Belén Colén Ráfales
Mestra/Centre Recursos Pedagògics
El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula

More information