Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Carles Duarte Montserrat
Carles Duarte Montserrat
President del CoNCA i director de la Fundació Lluís Carulla
Poeta i lingüista. Col·laborador de Joan Coromines i Antoni M. Badia i Margarit. He estat vicepresident de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana, secretari general de la Presidència de la Generalitat. A la Fundació Lluís Carulla organitzem des de fa 35 anys els Premis Baldiri Reixac.

Las 3 cosas que he aprendido

1

La formació del caràcter

L'any 1908 Pere Coromines, marit de la pedagoga Celestina Vigneaux i pare de Joan Coromines, va publicar el llibre La vida austera. Hi podem llegir: “I jo dic que en la vida de l’home auster totes les coses tenen un sentit, i tots els moviments un íntim anhel, perquè essent tota ella una pura veritat, no hi ha energies perdudes en la seva acció, " L'escola ha de contribuir a transmetre un sentit de responsabilitat sobre la pròpia existència que ha d'ajudar a ser-ne més conscient, a valorar més tot el que ofereix i a gaudir-ne més profundament.
2

L'educació en la sensibilitat

Els ensenyaments artístics són decisius en la formació de la personalitat i en la capacitat de crear i transmetre bellesa. També ho són en el ple desplegament de les potencialitats humanes, començant per les comunicatives a través de la literatura o de la interpretació teatral i continuant per la música o les arts plàstiques. No em refereixo tan sols als estudis especialitzats d'ensenyaments artístics, sinó a la presència de les arts (no cenyida a uns coneixements històrics!) a l'ensenyament comú. Ens cal des de l'escola educar en la celebració de l'art i de les portes que ens obre a viure més i més plenament.
3

Educar per compartir

La vida és una experiència individual, però a hores es produeix una certa exasperació del jo. L'escola pot contribuir d'una manera determinant a educar en el diàleg, en el pacte, en la construcció en comú. Només en casos excepcionals la trajectòria personal esdevé una singularitat i fins i tot així continuarà depenent de la col·laboració amb altres. Cal formar en la feina ben feta, però també en l'aportació i l'acolliment de l'esforç de cadascú per arribar més lluny en el que podem aspirar a ser.
Otras voces de la comunidad educativa
Juli Palou Sangrà Juli Palou Sangrà
Professor Titular Universitat...
Entorns i persones
Toni Beltran Soldevila Toni Beltran Soldevila
Director col·legi La Salle
Hem de fer que a les escoles no sigui un lloc on s’ensenyi sinó...
Míriam Espinàs i Riera Míriam Espinàs i Riera
Mestra i ex regidora d'...
Evitar el fracàs escolar també està a les mans dels mestres, per...
Wilson Marcelo Pozo Enriquez
Profesor
el curriculum tiene que ser flexible
DOLORS HERRERA BARROSO DOLORS HERRERA BARROSO
TÈCNICA D'ORIENTACIO...
La persona del docent és vital.
Aina Flores Hidalgo Aina Flores Hidalgo
Pedagoga i becaria d'...
Com a docent, he compartit aprenentatges amb els infants de 4...
Francesc Vilà Francesc Vilà
Director Sociosanitari
Que l’escola és un lloc privilegiat per escatir la oportunitat d...

Más información