Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Francesc Banyuls Llopis
Francesc Banyuls Llopis
Director del Centre de Recursos del Garraf
Professor de matemàtiques de secundària que he tingut la sort de treballar com a tutor d'aula, diferents coordinacions i càrrecs directius de centres públics. He participat en grups de treball i de recerca sobre didàctica de les matemàtiques, he fet formació, ponències i publicacions relacionades sobre l'ensenyament i la didàctica. He realitzat treballs sobre sistemes organitzatius i de gestió de centres educatius basats en gestió de qualitat, gestió i organització de formació i en recerca educativa. Actualment estic treballant en el CRP del Garraf en temes relacionats amb la formació i assessorament a centres educatius...

The three things I’ve learned

1

Necessitat d'equilibri i permanència de les propostes de l'administració educativa

Cal una definició bàsica dels elements claus de l'ensenyament com ara el currículum, la distribució, les estructures, models aplicats... I que el marc general sigui una referència i sigui permanent al llarg del temps.
2

Importància de la recerca educativa vinculada a la pràctica

Per poder avançar en l'ensenyament és important crear centres de recerca i pràctica que serveixin de model i possibilitin models sostenibles i estables d'aprenentatge reflexiu. Cal una millora dels processos educatius i els seus resultats amb la intervenció en l'organització escolar i pedagògica, la formació i la professionalització de la docència i la investigació.
3

La formació i el treball en equip com a elements claus de la millora dels resultats

Els elements imprescindibles per a la millora dels resultats educatius són: la formació dels docents i la seva transferència a la pràctica de manera que la formació sigui part de l'agenda professional del docent i el treball coordinat i cooperatius com a col·legialitat professional. Es tracta de promoure activitats significatives per a l'aprenentatge de l'alumnat amb la possibilitat d'anàlisi i reflexió sobre la pràctica.
Other voices from the educational community
Josep M. Mominó Josep M. Mominó
Professor de la UOC
El nostre model educatiu sembla poc apropiat per formar...
Rosa Guàrdia Grau Rosa Guàrdia Grau
Coordinadora Moviment de Renovació...
Un projecte compartit
Jaume Font Martí Jaume Font Martí
Docent de Batxillerat
Res és neutre als centres educatius
José Luis Quirant Navarro José Luis Quirant Navarro
Professor d'ESO a La Farga
L'aventura del saber
Marc Franco Sola Marc Franco Sola
Professor de Grau d'Educació...
Educar és diferent a ensenyar.
Sarai Samper Sierra Sarai Samper Sierra
Sociòloga
Els infants aprenen més fàcilment que els adults. Un mite a...
Mauro Mediavilla Bordalejo Mauro Mediavilla Bordalejo
Professor Ajudant Doctor a la...
El mestre: una peça clau

More information