Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Francesc Banyuls Llopis
Francesc Banyuls Llopis
Director del Centre de Recursos del Garraf
Professor de matemàtiques de secundària que he tingut la sort de treballar com a tutor d'aula, diferents coordinacions i càrrecs directius de centres públics. He participat en grups de treball i de recerca sobre didàctica de les matemàtiques, he fet formació, ponències i publicacions relacionades sobre l'ensenyament i la didàctica. He realitzat treballs sobre sistemes organitzatius i de gestió de centres educatius basats en gestió de qualitat, gestió i organització de formació i en recerca educativa. Actualment estic treballant en el CRP del Garraf en temes relacionats amb la formació i assessorament a centres educatius...

Les tres coses que he après

1

Necessitat d'equilibri i permanència de les propostes de l'administració educativa

Cal una definició bàsica dels elements claus de l'ensenyament com ara el currículum, la distribució, les estructures, models aplicats... I que el marc general sigui una referència i sigui permanent al llarg del temps.
2

Importància de la recerca educativa vinculada a la pràctica

Per poder avançar en l'ensenyament és important crear centres de recerca i pràctica que serveixin de model i possibilitin models sostenibles i estables d'aprenentatge reflexiu. Cal una millora dels processos educatius i els seus resultats amb la intervenció en l'organització escolar i pedagògica, la formació i la professionalització de la docència i la investigació.
3

La formació i el treball en equip com a elements claus de la millora dels resultats

Els elements imprescindibles per a la millora dels resultats educatius són: la formació dels docents i la seva transferència a la pràctica de manera que la formació sigui part de l'agenda professional del docent i el treball coordinat i cooperatius com a col·legialitat professional. Es tracta de promoure activitats significatives per a l'aprenentatge de l'alumnat amb la possibilitat d'anàlisi i reflexió sobre la pràctica.
Altres veus de la comunitat educativa
Xavier Sans Antolí Xavier Sans Antolí
Mestre
Qui ha de protagonitzar el procés educatiu
Mercè Mas i Ferrer Mercè Mas i Ferrer
Mestra i Pedagoga.
L'avaluació formadora, al servei de la cohesió social
Mirta S. Lojo Suárez Mirta S. Lojo Suárez
Psicopedagoga. Doctora en Ciències...
La convivència en un entorn de respecte, comunicació i col•...
Xavier Melgarejo Xavier Melgarejo
Psicòleg escolar i professor
L’escola ha de ser un espai de llibertat i d’afecte
Assumpta Duran Oller Assumpta Duran Oller
Membre del secretariat d’Escola...
La reflexió pedagògica i el treball en grup entre els docents
Joan Llisterri Homs Joan Llisterri Homs
Psicòleg educatiu
Cada alumne és un món
Josep Ramon Torres Baldoví Josep Ramon Torres Baldoví
Mestre jubilat
Amor

Més informació