Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Francesc Banyuls Llopis
Francesc Banyuls Llopis
Director del Centre de Recursos del Garraf
Professor de matemàtiques de secundària que he tingut la sort de treballar com a tutor d'aula, diferents coordinacions i càrrecs directius de centres públics. He participat en grups de treball i de recerca sobre didàctica de les matemàtiques, he fet formació, ponències i publicacions relacionades sobre l'ensenyament i la didàctica. He realitzat treballs sobre sistemes organitzatius i de gestió de centres educatius basats en gestió de qualitat, gestió i organització de formació i en recerca educativa. Actualment estic treballant en el CRP del Garraf en temes relacionats amb la formació i assessorament a centres educatius...

Les tres coses que he après

1

Necessitat d'equilibri i permanència de les propostes de l'administració educativa

Cal una definició bàsica dels elements claus de l'ensenyament com ara el currículum, la distribució, les estructures, models aplicats... I que el marc general sigui una referència i sigui permanent al llarg del temps.
2

Importància de la recerca educativa vinculada a la pràctica

Per poder avançar en l'ensenyament és important crear centres de recerca i pràctica que serveixin de model i possibilitin models sostenibles i estables d'aprenentatge reflexiu. Cal una millora dels processos educatius i els seus resultats amb la intervenció en l'organització escolar i pedagògica, la formació i la professionalització de la docència i la investigació.
3

La formació i el treball en equip com a elements claus de la millora dels resultats

Els elements imprescindibles per a la millora dels resultats educatius són: la formació dels docents i la seva transferència a la pràctica de manera que la formació sigui part de l'agenda professional del docent i el treball coordinat i cooperatius com a col·legialitat professional. Es tracta de promoure activitats significatives per a l'aprenentatge de l'alumnat amb la possibilitat d'anàlisi i reflexió sobre la pràctica.
Altres veus de la comunitat educativa
Josep Bargalló Valls Josep Bargalló Valls
Formador. Institut de Ciències de...
Aprendre a aprendre
Antoni Verger Antoni Verger
Investigador al Departament de...
El finançament educatiu com a política d’equitat primordial
Tura Badosa Moret Tura Badosa Moret
Professora d'Història....
L’escola com a lloc de convivència i creixement
Carlos Sánchez-Valverde Visus Carlos Sánchez-Valverde Visus
Educador Social. Professor d'...
No és el mateix ser competent que ser capaç, ni autònom.
Mª Teresa Santa María Fernández Mª Teresa Santa María Fernández
Consultora UOC y Profesora...
Las personas son lo primero
Raül Manzano Tovar Raül Manzano Tovar
Mestre
Una educació per al sentit - l’aprenentatge i la convivència-
Xavier de la Vega Gómez Xavier de la Vega Gómez
Director Secundària
Una emoció un aprenentatge

Més informació