Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Joan Llisterri Homs
Joan Llisterri Homs
Psicòleg educatiu
Fa molt poquet que m'he llicenciat en Psicologia i tinc alguns projectes al cap i per ara, encara que ja tinc feina en un altre camp, estic cercant nous horitzons professionals relacionats amb la psicologia i l'educació. Estic desenvolupant un mètode de planificació individualitzada d'hores d'estudi per a períodes d'avaluacions que espero que pugui acabar ajudant a moltíssims estudiants a través d'alguna comunitat educativa virtual o d'alguna aplicació per a dispositius mòbils, que són els suports on adquiriria tota la seva potencialitat.

Les tres coses que he après

1

Cada alumne és un món

De vegades sembla que entre tots oblidem que cada persona és diferent. Sé que és difícil ajudar a grups d'estudiants alhora de forma òptima, però cal fer tot el possible per a tractar-los com el que són quan es tracta d'abordar el seu procés d'ensenyament/aprenentatge': identitats individuals i alhora socials diferents de la resta del món...
2

L'entorn de l'alumne

És imprescindible la intervenció o l'observació, en funció del que s'escaigui a cada moment, de tot allò que envolta l'alumne quan pensem a ajudar-lo el millor possible. Hem de tendir, sempre, a analitzar totes i cadascuna de les parts del seu entorn per a trobar preguntes i respostes
3

La filosofia instruccional

Cal revisar pràcticament de forma rutinària i periòdica la metodologia instruccional o didàctica que apliquem a l'alumnat. Sempre és millorable i si demanem a l'estudiant que progressi no podem quedar-nos enrera quant a autoexigència. L'actual paradigma, segons el meu punt de vista, no és l'adequat per a enfrontar-se a les condicions socioeducatives actuals.
Altres veus de la comunitat educativa
Francesc Vilà Francesc Vilà
Director Sociosanitari
Que l’escola és un lloc privilegiat per escatir la oportunitat d...
Gemma Lienas Massot Gemma Lienas Massot
Escriptora
La coeducació
Toni Beltran Soldevila Toni Beltran Soldevila
Director col·legi La Salle
Hem de fer que a les escoles no sigui un lloc on s’ensenyi sinó...
Joan Canimas Brugué Joan Canimas Brugué
Observatori d'ètica aplicada...
De la utopia educativa a l'omnipresència de la formació
OLGA ROCA PUJOL OLGA ROCA PUJOL
MESTRES DE PRIMÀRIA
Amor
Silvia Soldevila Bueno Silvia Soldevila Bueno
Operaria en una fàbrica
Teoria i pràctica
Mª Teresa Santa María Fernández Mª Teresa Santa María Fernández
Consultora UOC y Profesora...
Las personas son lo primero

Més informació