Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Joan Llisterri Homs
Joan Llisterri Homs
Psicòleg educatiu
Fa molt poquet que m'he llicenciat en Psicologia i tinc alguns projectes al cap i per ara, encara que ja tinc feina en un altre camp, estic cercant nous horitzons professionals relacionats amb la psicologia i l'educació. Estic desenvolupant un mètode de planificació individualitzada d'hores d'estudi per a períodes d'avaluacions que espero que pugui acabar ajudant a moltíssims estudiants a través d'alguna comunitat educativa virtual o d'alguna aplicació per a dispositius mòbils, que són els suports on adquiriria tota la seva potencialitat.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Cada alumne és un món

De vegades sembla que entre tots oblidem que cada persona és diferent. Sé que és difícil ajudar a grups d'estudiants alhora de forma òptima, però cal fer tot el possible per a tractar-los com el que són quan es tracta d'abordar el seu procés d'ensenyament/aprenentatge': identitats individuals i alhora socials diferents de la resta del món...
2

L'entorn de l'alumne

És imprescindible la intervenció o l'observació, en funció del que s'escaigui a cada moment, de tot allò que envolta l'alumne quan pensem a ajudar-lo el millor possible. Hem de tendir, sempre, a analitzar totes i cadascuna de les parts del seu entorn per a trobar preguntes i respostes
3

La filosofia instruccional

Cal revisar pràcticament de forma rutinària i periòdica la metodologia instruccional o didàctica que apliquem a l'alumnat. Sempre és millorable i si demanem a l'estudiant que progressi no podem quedar-nos enrera quant a autoexigència. L'actual paradigma, segons el meu punt de vista, no és l'adequat per a enfrontar-se a les condicions socioeducatives actuals.
Otras voces de la comunidad educativa
Ismael Sanz Labrador Ismael Sanz Labrador
Director del Instituto Nacional de...
¿Cómo se destinan en España los recursos?
Oriol Castellví i Estruch Oriol Castellví i Estruch
Director d'escola / mestre de...
Prioritzem!
Jose Ramon Ubieto Pardo Jose Ramon Ubieto Pardo
Psicòleg clínic i psicoanalista
La conversa como una nova pragmàtica de l’acció
Antoni Verger Antoni Verger
Investigador al Departament de...
El finançament educatiu com a política d’equitat primordial
Maria Ojuel Solsona Maria Ojuel Solsona
Professora de geografia i història...
Fer alumnes reflexius i creatius
Clàudia Turró Ortega Clàudia Turró Ortega
Psicòloga social i coach
A respectar la diferència
Anna-Bel Carbonell Rios Anna-Bel Carbonell Rios
Directora de la Fundació Comtal....
Educar és construir

Más información