Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jordi Musons i Mas
Jordi Musons i Mas
Director de l'Escola Sadako
Biòleg que ha fet de l'educació la seva professió. Per mi l'educació és una de les professions més estimulants que conec. La possibilitat de creació i innovació diària fa de la nostra professió un espai permanent d'aprenentatge. La possibilitat treballar a diari amb infants i investigar en el camp del seu aprenentatge és una veritable satisfacció.

Las 3 cosas que he aprendido

1

METODOLOGIA. TREBALL EN EQUIP

L'escola ha de fer passos significatius en la cerca de noves metodologies que s'ajustin més a la realitat dels infants d'avui i a la societat del coneixement en la que viuen. Avui més que mai són vigents metodologies d'antics pedagogs del nostre i altres països. Però també cal experimentar amb altres metodologies (APB, Fleep-Classroom, treball amb eines TIC, etc) que portin a l'alumne cap al centre del procés d'aprenentatge, desbancant a un més que consolidat llibre de text, i desplaçant el mestre del centre de l'aula cap un paper de coaching i lideratge. I per descomptat el treball en grup hauria de passar a ser un dels eixos vertebradors de la construcció de coneixement dins i fora l'aula del infants i joves.
2

TEAM TEACHING

L'educació prové d'una concepció molt individualista del treball docent amb els alumnes en format 1 a 1. Com en moltes altres professions, la docent haurà de créixer en el treball compartit fora però sobretot dins l'aula. Compartir el treball docent amb un mateix grup d'alumnes ha de permetre un major debat pedagògic, una millor atenció personalitzada i una major diversificació de metodologies, maneres de fer i referents. Personalment m'inclino cap un desplaçament de les agrupacions flexibles optant per un treball docent més compartit.
3

TECNOLOGIA AL SERVEI DE L'APRENENTATGE

La tecnologia està essent un catalitzador de canvi metodològic extraordinari. Aquesta és una oportunitat que l'educació no pot deixar escapar. L'accés a la informació de tota la societat ha modificat moltes de les pautes establertes fins ara. L'escola no n'està al marge i ha de saber aprofitar aquestes eines per enriquir els processos d'aprenentatge, promoure la implicació de l'alumnat i afrontar d'una forma més eficient la construcció del propi coneixement.
Otras voces de la comunidad educativa
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
Esteve Campins Bagur Esteve Campins Bagur
Docent de secundària
L'educació, bàsica per un país
Carlos Sánchez-Valverde Visus Carlos Sánchez-Valverde Visus
Educador Social. Professor d'...
No és el mateix ser competent que ser capaç, ni autònom.
Luis Emiliano Minga Guaillas
LIDER-DOCENTE
EL INTERAPRENDIZAJE
Margarida Falgàs i Isern Margarida Falgàs i Isern
Mestra i professora de didàctica...
L'autonomia en l'aprenentatge és la clau de la...
Marta Mingot Pallés Marta Mingot Pallés
Responsable de l'àrea...
El canvi primer cal somiar-lo per després portar-lo a la pràctica
Albert Carreño Pio Albert Carreño Pio
Mestre d'educació física /...
La importància de raonar i opinar

Más información