Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Neus Ferran Biera
Neus Ferran Biera
Docent
Tinc 51 anys, en fa més de la meitat que soc docent i sempre he usat com a eina els ordinadors en totes les seves vessants tot i donar classes de temes administratius, econòmics, matemàtics o ensenyant català a l'aula d'acollida del meu centre.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Tothom a classe vol aprendre

Crec que tothom, alumnat i docents anem i fem classes per aprendre tots plegats, per tant el procés d'ensenyament-aprenentatge és bidireccional i que les eines ajuden a reforçar el procés, des d'anotacions en un full, a la tauleta, fent una fotografia a la pissarra amb el mòbi. Jo, com a docent, també vaig a aprendre. No hem de fer diferències entre els alumnes, tots tenen capacitats i competències que hem de saber molt bé com valorar. Cal escoltar activament per respondre també activament, cal reflexionar quines són les necessitats reals, fer-los-hi de guies i ensenyar-lis a demanar ajuda quan la necessiten. El seu futur serà incert i som nosaltres qui els hem d'ensenyar a navegar per ell.
2

El paradigma educatiu és adaptatiu i canviant

Parlem d'ecologies d'aprenentatge ja que aprenem no només a l'escola, l'educació és important sent formal, no formal i informal. La comunitat educativa i l'educació han traspassat les fronteres escolars. 1) aprenem "jugant" amb robots des de P5 amb un scratch adaptat amb icones i demanant ajuda a tots els educadors i a totes les famílies com a part activa en l'educació dels infants i joves. 2) intentem adaptar-nos en tot moment a les necessitats de l'alumnat i per tant cal integrar les emocions com una part important i necessària. 3) col·laborem amb el nostre entorn immediat i l'integrem també com educador, arbres amb codis QR, carrers, google maps, mòbils... Conclusió: estem dins un ecosistema escolar.
3

Les escoles són comunitats d'aprenentatge

Les escoles com a organitzacions que ensenyen també en el context de la societat del coneixement com diu de PAblos, som organitzacions que aprenem i creadores del propi aprenentatge. Som comunitats de professionals d'ensenyament-aprenentatge i cal que creem contextos innovadors on la millora en el coneixement vingui de la mà de la innovació i de l'assumpció de riscos per part de la pròpia comunitat sense deixar de banda el lideratge, clima escolar, organització... però sobretot el sentit de comunitat educadora i d'aprenentatge continu. El canvi és real.
Otras voces de la comunidad educativa
Cristina Fumadó Casals Cristina Fumadó Casals
Responsable d'Avaluació de...
Cal superar les resistències a l'avaluació
Ramon Pujades i Beneit Ramon Pujades i Beneit
Professor de secundària i membre...
Pràctica reflexiva
Lola Abelló Planas Lola Abelló Planas
Ex presidenta de la CEAPA,...
L'educació està en la proximitat
Marta Masoliver Brutau Marta Masoliver Brutau
Mestra
Som un mirall
Xavier Martínez-Celorrio Xavier Martínez-Celorrio
Professor de Sociologia de l'...
Tasques i activitats desafiants per crear aprenentatges valuosos...
Angel Castiñeira Fernandez Angel Castiñeira Fernandez
Director del dept. de Ciències...
Educar és estimar incondicionalment les persones
David Vilalta Murillo David Vilalta Murillo
Mestre. Formador a l'ICE de...
Aprenentatge i humilitat es donen la mà

Más información