Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Xavier Besalú Costa
Professor de Pedagogia a la Universitat de Girona
He fet 12 anys de mestre d'escola; des de fa uns anys, faig de professor dels estudis de magisteri i de pedagogia a la universitat de Girona. M'he especialitzat en educació intercultural i en formació de professorat. En aquest sentit, col·laboro amb alguns moviments de renovació pedagògica, amb el sindicalisme de classe i amb alguna associació solidària.

Las 3 cosas que he aprendido

1

La relació personal és important

En un context de saturació de la informació, de globalització, de virtualitat, l'educació té un actiu important (que, en aquests moments, pot fer fins i tot un paper reequilibrador) que és el contacte físic, la relació personal, la presencialitat, el diàleg en primera persona, de tu a tu. Sense renunciar a res, convé potenciar aquesta dimensió de l'educació.
2

Llegir demana temps, atenciói i esforç

La lectura, amb voluntat d'aprendre, de comprendre, de saber, no és una activitat mecànica, ni senzilla. Requereix d'algunes condicions. La primera és temps: està informat és fàcil; convertir la informació en saber, en formació, demana una certa calma. L'atenció, a la vista dels múltiples estímuls que ens criden, no ho té fàcil per concentrar-se; per això cal entrenar-la. Finalment, avui que està tan de moda l'esforç, sense més precisions, convé dir que la lectura és també una activitat esforçada.
3

L'aprenentatge, com la vida, no s'acaba mai

Quan tens una certa edat (com és el meu cas) t'adones que la formació de base (l'obligatòria i la unviersitària) va ser només una plataforma, un punt de partida per llençar-se amb certes garanties al mar de la vida. I t'adones també que ha estat la vida justament la que ha anat conduint els teus interessos, les teves formacions, els teus aprenentatges... Doncs això!
Otras voces de la comunidad educativa
Luis Emiliano Minga Guaillas
LIDER-DOCENTE
EL INTERAPRENDIZAJE
Lluís Tarín Lluís Tarín
Assessor especialitzat en...
Centrar-se en el com sense tenir prèviament clar el què i el...
gemma vidal i oltra gemma vidal i oltra
Quasi educadora social a l'...
L'educador com "a passador" de cultura
BLANCA PIEDRA ASTUDILLO
PROFESORA DE PRIMERO DE BASICA
ACOMPAÑAMIENTO EN LA EDUCACION
Isabel Sierra Navarro Isabel Sierra Navarro
Directora Programes Benestar i...
Els inicis
Margarida Falgàs i Isern Margarida Falgàs i Isern
Mestra i professora de didàctica...
L'autonomia en l'aprenentatge és la clau de la...
Pere Marquès Graells Pere Marquès Graells
Professor i investigador educatiu
Fets: vivim en una nova Era/Cultura, ara som “i-persons” i...

Más información