Vaig treballar com a docent fins 1990, any en el que vaig accedir a la Inspecció d'Educació. Aquesta feina l'he compatibilitzat amb la de professor de la UB i amb la de consultor de la UOC. Actualment, sóc l'Inspector en cap a Barcelona Ciutat. També, sóc el vice-president d'EFEA (European Forum on Educational Administration) i l'editor del Journal ESEM (European Studies in Educational Management). El meu camp d'interès preferent i de recerca és l'avaluació educativa. Coordino el projecte RESL (Reducing Early School Leaving)
Las 3 cosas que he aprendido
1
L'efecte centre existeix
Hi ha un percentatge de la variança dels resultats dels alumnes (en termes d'eficàcia i també en termes de cohesió social) que es degut a l'efecte centre. En aquest, el paper de la gestió dels equips directius és clau.
2
L'avaluació és una eina carregada de futur
Sens dubte, a tots els nivells (centre docent, programa, aprenentages, docència, gestió, ...), l'avaluació orientada vers la millora és una eina important per objectivar i despersonalitzar la forma de crèixer individualment i col·lectiva.
3
És clau demostrar als estudiants que el que a ells els passa a tú t'importa
Els docents amb la nostra actitud i el nostre comportament hem de mostrar i demostrar als estudiants que el que a ells els passa a nosaltres ens importa. És la clau per connectar i buscar la seva implicació en la direcció del seu procés d'aprenentatge i d'avaluació
Otras voces de la comunidad educativa
Emili Avilés Cutillas
Mestre de Primària
Família i escola, claus de la millora de la societat
Montserrat del Pozo
Directora del Col•legi Montserrat...
Que tots posseïm les Intel•ligències Múltiples i que, per tant,...
Neus Pagès Carbonell
Treballadora Social
Cal observar la vida
Carlos Guillermo Mena Ordóñez
Docente de séptimo grado de EGB
La Educación empieza por el ejemplo
Rosa Alexandra Saltos Chacán
Docente
La educación debe ser una celebración de la vida
Ricard Coma
Docència
Aprendre és un acte d'humilitat
Jaume Font Martí
Docent de Batxillerat
Res és neutre als centres educatius