Doncs em dedico a intentar comprendre com funciona la creativitat en les persones i la innovació a les organitzacions. Sóc professor a EADA sobre aquests temes, tinc 5 llibres publicats sobre la matèria i viatjo per tot el món impartint seminaris, conferències i tallers.
Per aprendre cal escoltar i, després, desobeir fins al punt de trobar el camí propi. L'educació ha d'anar contra el poder establert, mai a favor. Com deia Foucault, l'educació no pot servir per a crear "cossos dòcils i adaptats".
2
Pensar a l'inrevés
Cal pensar de manera oposada als estàndards oficials. No serem creatius si no trenquem els esquemes del pensament convencional. Només pensant a l'inrevés aprenem a mirar el món des d'una perspectiva provocativa i fresca.
3
Divertir-se
No s'aprèn sense diversió. No m'agrada gens l'expressió castellana "la letra con sangre entra". Em sembla patètica. Jo només aprenc quan em sento fascinat i meravellat amb una idea o concepte. I això acostuma a ser divertit.
Otras voces de la comunidad educativa
Germán Wilfrido Sánchez Valenzuela
docente de lengua y literatura en...
Enseñar para la vida
Mª Núria Valls Molins
Educació de persones adultes
L’efecte transformador de l’educació
Joan
professor de secundària jubilat
L'alumne, al centre
Luis Cumbe
Profesor
Que la educación es el vestido de gala para ir a la fiesta d la...
Kadier Torres
Docente en formación / Estudiante...
Vocación Docente
Jaume Mor Sancho
Planificació Educativa Ajuntament...
El pes de cadascun dels factors.
J. Gil
Estudiant de màsters UAB i UOC
L'educació formal no limita la informal