Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
J. Gil
J. Gil
Estudiant de màsters UAB i UOC
Vaig ser delegat i subdelegat preuniversitari i durant la universitat (carrera i primer màster no finalitzat) vaig activar-me en el moviment de joves estudiants en contra del Procés de Bolonya i a favor d'un model plural, en català, públic, sostenible i obert al món d'Universitat de i per a tothom.

Las 3 cosas que he aprendido

1

L'educació formal no limita la informal

El fet d'educar no és només un procés de socialització primària sinó que es du a terme al llarg del que un necessiti o tingui capacitats per poder adquirir. Després de l'educació formal (formació continuada, LLL, etc.), cal entendre que també després del període educatiu primari (obligatori i post obligatori: fins la maduresa) hi ha (com també abans) l'educació informal. Aquesta es produeix des de l'educació en el lleure (catòlica, laica, federada, anàrquica) fins a l'escola, la família, la televisió (ens agradi o no), etc.
2

Una Universitat pública és la única garantia d'educació popular

La Universitat pública és la única que garanteix un accés universal a l'educació superior de tal forma que cap discriminació (ètnia, religió, classe, de gènere) s'interposi en el procés d'aprenentatge (i en el cas universitari també, de debat).
3

L'autoritat d'un professor es guanya

No hi ha necessitat de reforçar l'autoritat per llei dels professors en totes les fases educatives, però s'ha convertit en eslògan per part d'alguns. Ens fa oblidar que el professor que ensenya des del cor, que bivra amb el que explica, que s'interessa per actualitzar-se. Aquell que debat i interactua, sedueix, té l'autoritat més que garantida.
Otras voces de la comunidad educativa
Àgueda Juaneda Seguí Àgueda Juaneda Seguí
Professora de secundària d'...
Fer feina en equip
Xavier Sans Antolí Xavier Sans Antolí
Mestre
Qui ha de protagonitzar el procés educatiu
Josep Maria Guinovart i Ferrero Josep Maria Guinovart i Ferrero
Mestre de primària
La importància del lligam emocional entre mestre i grup classe.
Marta Mingot Pallés Marta Mingot Pallés
Responsable de l'àrea...
El canvi primer cal somiar-lo per després portar-lo a la pràctica
Esther Garcia Navarro Esther Garcia Navarro
Formadora especialitzada en...
L'impacte emocional entre mestres i estudiants
José Luis Quirant Navarro José Luis Quirant Navarro
Professor d'ESO a La Farga
L'aventura del saber
Josep Lluís Conde Sala Josep Lluís Conde Sala
Professor UB
L'educació es molt important en l'estructuració del...

Más información