Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
J. Gil
J. Gil
Estudiant de màsters UAB i UOC
Vaig ser delegat i subdelegat preuniversitari i durant la universitat (carrera i primer màster no finalitzat) vaig activar-me en el moviment de joves estudiants en contra del Procés de Bolonya i a favor d'un model plural, en català, públic, sostenible i obert al món d'Universitat de i per a tothom.

Las 3 cosas que he aprendido

1

L'educació formal no limita la informal

El fet d'educar no és només un procés de socialització primària sinó que es du a terme al llarg del que un necessiti o tingui capacitats per poder adquirir. Després de l'educació formal (formació continuada, LLL, etc.), cal entendre que també després del període educatiu primari (obligatori i post obligatori: fins la maduresa) hi ha (com també abans) l'educació informal. Aquesta es produeix des de l'educació en el lleure (catòlica, laica, federada, anàrquica) fins a l'escola, la família, la televisió (ens agradi o no), etc.
2

Una Universitat pública és la única garantia d'educació popular

La Universitat pública és la única que garanteix un accés universal a l'educació superior de tal forma que cap discriminació (ètnia, religió, classe, de gènere) s'interposi en el procés d'aprenentatge (i en el cas universitari també, de debat).
3

L'autoritat d'un professor es guanya

No hi ha necessitat de reforçar l'autoritat per llei dels professors en totes les fases educatives, però s'ha convertit en eslògan per part d'alguns. Ens fa oblidar que el professor que ensenya des del cor, que bivra amb el que explica, que s'interessa per actualitzar-se. Aquell que debat i interactua, sedueix, té l'autoritat més que garantida.
Otras voces de la comunidad educativa
Encarna Molina Hita Encarna Molina Hita
Mestra i psicopedagoga jubilada
El treball en equip ens enriqueix
Enric M. Sebastiani i Obrador Enric M. Sebastiani i Obrador
Professor a la FPCEE Blanquerna (...
Sense amor i esperança no es pot educar
Assumpta Duran Oller Assumpta Duran Oller
Membre del secretariat d’Escola...
La reflexió pedagògica i el treball en grup entre els docents
José Luis Castillo Chaves José Luis Castillo Chaves
Profesor de Educación Secundaria
La inclusión no es un lujo, es una necesidad
Francesc Banyuls Llopis Francesc Banyuls Llopis
Director del Centre de Recursos...
Necessitat d'equilibri i permanència de les propostes de l...
jorge patricio pineida mena jorge patricio pineida mena
docente
la educación es un juego del aprendizaje
J. Oriol Escardíbul J. Oriol Escardíbul
Professor Titular d'...
El finançament del sistema educatiu ha de garantir un tractament...

Más información