Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Xavier Besalú Costa
Professor de Pedagogia a la Universitat de Girona
He fet 12 anys de mestre d'escola; des de fa uns anys, faig de professor dels estudis de magisteri i de pedagogia a la universitat de Girona. M'he especialitzat en educació intercultural i en formació de professorat. En aquest sentit, col·laboro amb alguns moviments de renovació pedagògica, amb el sindicalisme de classe i amb alguna associació solidària.

The three things I’ve learned

1

La relació personal és important

En un context de saturació de la informació, de globalització, de virtualitat, l'educació té un actiu important (que, en aquests moments, pot fer fins i tot un paper reequilibrador) que és el contacte físic, la relació personal, la presencialitat, el diàleg en primera persona, de tu a tu. Sense renunciar a res, convé potenciar aquesta dimensió de l'educació.
2

Llegir demana temps, atenciói i esforç

La lectura, amb voluntat d'aprendre, de comprendre, de saber, no és una activitat mecànica, ni senzilla. Requereix d'algunes condicions. La primera és temps: està informat és fàcil; convertir la informació en saber, en formació, demana una certa calma. L'atenció, a la vista dels múltiples estímuls que ens criden, no ho té fàcil per concentrar-se; per això cal entrenar-la. Finalment, avui que està tan de moda l'esforç, sense més precisions, convé dir que la lectura és també una activitat esforçada.
3

L'aprenentatge, com la vida, no s'acaba mai

Quan tens una certa edat (com és el meu cas) t'adones que la formació de base (l'obligatòria i la unviersitària) va ser només una plataforma, un punt de partida per llençar-se amb certes garanties al mar de la vida. I t'adones també que ha estat la vida justament la que ha anat conduint els teus interessos, les teves formacions, els teus aprenentatges... Doncs això!
Other voices from the educational community
Nacho Corredor Nacho Corredor
Fundador de deba-t.org
Les actituds no s'ensenyen
Alejandro Paniagua Rodriguez Alejandro Paniagua Rodriguez
Mestre i Investigador Predoctoral...
Per una nova Economia Política de l'escola
Noemi Vila i Juvanteny Noemi Vila i Juvanteny
Aprenent de mestra, un procés...
Facilitar la relació amb les famílies
Daniel Cassany Daniel Cassany
Docent i investigador
Més aprenentatge i menys ensenyament
José R. Bertolín Edo José R. Bertolín Edo
Cap d'estudis de Batxillerat....
Aprens
Joan Padrós Rodríguez Joan Padrós Rodríguez
President de l'Associació...
Una escola connectada
Jaume Centelles Jaume Centelles
Mestre de primària a l’escola Sant...
Fórmules de col•laboració entre l’escola i les famílies

More information