Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Josep Puy Juanico
Josep Puy Juanico
Director pedagògic C.E. Gresol.-Terrassa

Doctor en història, professor de català i autor de diferents llibres sobre història del país. Porto més de 30 anys com a professor de secundària i també 17 com a professor universitari.

sóc una persona molt arrelada a la meva ciutat i he treballat en nombroses entitats i institucions amb el que suposo podríem dir una actitud de servei.

The three things I’ve learned

1

Defugir dels mites

La nostra professió construeix amb molta facilitat un discurs mític i d'heroïcitat al voltant del mestre on sovintegen periòdicament pel.lícules,reportatges i egodocuments. Cal plantejar-se aquesta feina amb el màxim de professionalitat però també de normalitat. L'heroi és aquell que surt a pescar tota la nit amb una tramuntana que ho tomba tot.
2

Actitud de servei

Tenir sempre una actitud d'ajut i suport a l'alumne. treure'n el millor que porta dins i fer-ho sent sabedor de la resposta ingrata que sovint podem rebre. Som docents les 24 hores del dia i això ens obliga a revisar la nostra actuació i fer autocrítica del que no funciona. Usar l'examen o la nota com element dissuassori ja és història.
3

Voluntat d'aprendre

La professió docent ha projectat un edifici de poca renovació/innovació per part dels seus protagonistes. cal renovar-se i tenir en tot moment una actitud receptiva vers les noves tecnologies, idiomes etc. ¿què significa, en ple segle XXI, que un professor de primària o secundària no pugui fer una classe en anglès?
Other voices from the educational community
Víctor Ranera i Martín Víctor Ranera i Martín
Professor i director de l'...
Aprendre a aprendre és aprendre aprenent
JOSEP MARQUES i ROSSELL JOSEP MARQUES i ROSSELL
PROFESSOR TÈCNIC
CONFIANÇA
Carlos Sánchez-Valverde Visus Carlos Sánchez-Valverde Visus
Educador Social. Professor d'...
No és el mateix ser competent que ser capaç, ni autònom.
Carlos Guillermo Mena Ordóñez
Docente de séptimo grado de EGB
La educación no será una imposición.
Margarida Falgàs i Isern Margarida Falgàs i Isern
Mestra i professora de didàctica...
L'autonomia en l'aprenentatge és la clau de la...
Noemi Vila i Juvanteny Noemi Vila i Juvanteny
Aprenent de mestra, un procés...
Facilitar la relació amb les famílies
Nancy Auquilla Galán Nancy Auquilla Galán
Docente
Educación transformada

More information