Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Magda Minguet
Magda Minguet
Professora secundària

Historiadora de l'art i periodista. Professora de secundària i tutora de segon de batxillerat. Apassionada de la comunicació.

The three things I’ve learned

1

Que els que ens dediquem a ensenyar no podem parar d’aprendre

Estem en un moment de canvi i els que ara estem a les aules hem d’encapçalar la revolució educativa. Ens cal molta formació, aprenentatge constant, idiomes i estar al dia de l’acualitat. Hem de ser “sherpes” per als alumnes i guiar-los en un camí que sovint fa molta pujada. Als professors ens cal fer autocrítica i aprendre cada dia a fer millor la nostra feina.
2

Que ens cal corregir menys i avaluar més

És el gran repte: renovar els criteris d’avaluació. Oferir alternatives als exàmens i potenciar la comunicació oral. Al capdavall dels exàmens només en miren la nota i no les correccions. Per tant, que siguin ells mateixos qui es corregeixin, que treballin en projectes i que l’avaluació sigui continuada. En definitiva “fer fer” als alumnes i intentar no penalitzar l’errada sinó la inactivitat.
3

Que el millor de la feina… són els alumnes

Perquè gràcies a ells l'aprenentatge és recíproc. Perquè les millors classes són aquelles molt vivencials, participatives i amb molts exemples. On tothom s’hi deixa la pell. I perquè després de 10 anys fent de professora he descobert que el que més recorden de mi mai té a veure amb el temari. No vull que els alumnes aprenguin de mi, vull que aprenguin… amb mi.
Other voices from the educational community
Mariona Monterde i Farnés Mariona Monterde i Farnés
Mestra i Pedagoga
Una escola orientada a la comprensió del món i de les persones
Roser Boix Tomàs Roser Boix Tomàs
Vicedegana de Recerca i Doctorat a...
El paper de la didàctica en l’educació del futur
Josep Puy Juanico Josep Puy Juanico
Director pedagògic C.E. Gresol.-...
Defugir dels mites
Jordi Serarols Boada Jordi Serarols Boada
Inspector d'Educació
L’aprenentatge invisible
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
Lluís Vallvé Cordomí Lluís Vallvé Cordomí
Mestre i responsable Programes de...
He après a esperar
Guida Al·lès Pons Guida Al·lès Pons
Formadora
Els centres avancen si tenen un somni

More information