Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
José R. Bertolín Edo
José R. Bertolín Edo
Cap d'estudis de Batxillerat.Professor
Llicenciat en història de l'art. Cooperativista. Sóc de Mollet . La meva estima cap a la meva cooperativa, l'Escola Sant Gervasi, i la meva ciutat: Mollet ha anat creixent amb el meu compromís amb totes dues: m'agrada molt que hagi estat així.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Aprens

Desprès de 23 anys ensenyant i contra el que creia just fa 23 anys, he après probablement tant com he ensenyat, el que em fa pensar que cal atendre molt el fet que l'educació és un diàleg i per tant cal treballar en aquest sentit, fugint de posicions i discursos en una sola direcció: sovint mestre aprenent
2

Junts és més

Quan més hem après en el diàleg que és el fet educatiu ha estat quan en aquest diàleg col·lectiu la participació ha estat cooperativa, col·lectiva i compartida, sense exclosos. Si hem participat tots en el fet d'ensenyar hem après més i de més qualitat.
3

Més tard he sabut el que ensenyava

Sense que haguès estat perfectament enquadrat en una graella de programació, allò que els meus antics alumnes recorden com a veritablement útil, profitòs, allò que veritablement ha estat siginificatiu en ells, han estat eines, competències, mètodes, maneres de mirar, intangibles inoblidables.
Otras voces de la comunidad educativa
Daniel Cassany Daniel Cassany
Docent i investigador
Més aprenentatge i menys ensenyament
Jordi Porta Ribalta Jordi Porta Ribalta
President de la Fundació...
Voluntariat
Teresa Calveras Teresa Calveras
Mestra, ara retirada
Escoltar l'alumnat
Anna Tarrés Vallespí Anna Tarrés Vallespí
Sociòloga
L’espurna ve de fora, el foc es fa a dins
Joan Llisterri Homs Joan Llisterri Homs
Psicòleg educatiu
Cada alumne és un món
Silvia Soldevila Bueno Silvia Soldevila Bueno
Operaria en una fàbrica
Teoria i pràctica
Josep Maria Guinovart i Ferrero Josep Maria Guinovart i Ferrero
Mestre de primària
La importància del lligam emocional entre mestre i grup classe.

Más información