Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Montse Blanes
Montse Blanes
Directora de l’Àrea d’FP i Empresa de la Fundació BCN Formació Professional

Sóc directora de l’Àrea d’FP i Empresa de la Fundació BCN Formació Professional i responsable de l’Observatori FP (Ajuntament de Barcelona). Sóc llicenciada en Pedagogia i màster en Formació de Formadors.

Les tres coses que he après

L’orientació té un paper fonamental per a la formació i qualificació professional de les persones al llarg de la seva vida.
1

La formació professional fomenta la formació al llarg de la vida

El caràcter modular i flexible de la formació professional la converteix en una opció de formació i qualificació que pot donar resposta a moltes persones en diferents moments de la seva trajectòria professional, convertint-se d’aquesta manera en un recurs més per a la formació al llarg de la vida. La formació professional és una eina vàlida per definir trajectòries individuals de formació i  desenvolupament personal, ja que pot formar inicialment i de base per a la incorporació al món laboral, però també pot requalificar i actualitzar les competències professionals d’aquells qui ho vulguin.

2

L’orientació té un paper clau en el desenvolupament de la formació professional

L’orientació té un paper fonamental per a la formació i qualificació professional de les persones al llarg de la seva vida. Disposar d’informació vinculada a les diverses opcions formatives que hi ha en cada moment i a les seves sortides ocupacionals, i rebre  assessorament i suport en la definició de la trajectòria pròpia ha de conformar una estratègia permanent que acompanyi les persones al llarg de la seva vida i les ajudi a construir itineraris adaptats als interessos i a les circumstàncies particulars.

3

La formació professional facilita itineraris amplis i no lineals

Les passarel·les flexibles entre diferents estudis faciliten la formació al llarg de la vida des del seu vessant més professionalitzador.  L’accés a la formació professional des de la perspectiva actual, oberta i múltiple, facilita el trànsit de les persones i la seva incorporació a aquests estudis des de diverses procedències, fet que la converteix en un recurs més que vàlid per a itineraris que fins fa poc no ens plantejàvem, com l’accés des dels estudis universitaris o des de l’àmplia experiència professional. El reconeixement d’aquest trànsit i obertura posiciona la formació professional com a instrument fonamental en la formació al llarg de la vida.

Altres veus de la comunitat educativa
Montserrat Gironell Montserrat Gironell
Mestre de Cicle Inicial
Educar per a la trascendència
MARTA ANGERRI FEU MARTA ANGERRI FEU
SECRETÀRIA GENERAL DEL CERCLE D...
L'autonomia dels centres
Jordi Serarols Boada Jordi Serarols Boada
Inspector d'Educació
L’aprenentatge invisible
Deysi Adelaida Cabrera Meza
inspectora general/ Lic....
Aprendizaje
Antoni Verger Antoni Verger
Investigador al Departament de...
El finançament educatiu com a política d’equitat primordial
Joan Joan
professor de secundària jubilat
L'alumne, al centre
Artur Parcerisa Aran Artur Parcerisa Aran
Professor del Departament de...
Cal dedicar temps i espais per pensar en els per què

Més informació