Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Montse Blanes
Montse Blanes
Directora de l’Àrea d’FP i Empresa de la Fundació BCN Formació Professional

Sóc directora de l’Àrea d’FP i Empresa de la Fundació BCN Formació Professional i responsable de l’Observatori FP (Ajuntament de Barcelona). Sóc llicenciada en Pedagogia i màster en Formació de Formadors.

Les tres coses que he après

L’orientació té un paper fonamental per a la formació i qualificació professional de les persones al llarg de la seva vida.
1

La formació professional fomenta la formació al llarg de la vida

El caràcter modular i flexible de la formació professional la converteix en una opció de formació i qualificació que pot donar resposta a moltes persones en diferents moments de la seva trajectòria professional, convertint-se d’aquesta manera en un recurs més per a la formació al llarg de la vida. La formació professional és una eina vàlida per definir trajectòries individuals de formació i  desenvolupament personal, ja que pot formar inicialment i de base per a la incorporació al món laboral, però també pot requalificar i actualitzar les competències professionals d’aquells qui ho vulguin.

2

L’orientació té un paper clau en el desenvolupament de la formació professional

L’orientació té un paper fonamental per a la formació i qualificació professional de les persones al llarg de la seva vida. Disposar d’informació vinculada a les diverses opcions formatives que hi ha en cada moment i a les seves sortides ocupacionals, i rebre  assessorament i suport en la definició de la trajectòria pròpia ha de conformar una estratègia permanent que acompanyi les persones al llarg de la seva vida i les ajudi a construir itineraris adaptats als interessos i a les circumstàncies particulars.

3

La formació professional facilita itineraris amplis i no lineals

Les passarel·les flexibles entre diferents estudis faciliten la formació al llarg de la vida des del seu vessant més professionalitzador.  L’accés a la formació professional des de la perspectiva actual, oberta i múltiple, facilita el trànsit de les persones i la seva incorporació a aquests estudis des de diverses procedències, fet que la converteix en un recurs més que vàlid per a itineraris que fins fa poc no ens plantejàvem, com l’accés des dels estudis universitaris o des de l’àmplia experiència professional. El reconeixement d’aquest trànsit i obertura posiciona la formació professional com a instrument fonamental en la formació al llarg de la vida.

Altres veus de la comunitat educativa
Teresa Terrades Teresa Terrades
Professora de secundària i coach...
La importància de treballar el projecte vital de cada noi o noia
Immaculada Armadans Immaculada Armadans
Professora Agregada Departament...
L'educació ha de servir per gaudir de la vida i la...
Mª Victòria Gómez Serés Mª Victòria Gómez Serés
Pedagoga: Vocal del Col·legi de...
Acompanyament
Montserrat Ballarín Espuña Montserrat Ballarín Espuña
Professora titular de dret...
Més concienciació social sobre el valor d'invertir en...
Jaume Francesch Subirana Jaume Francesch Subirana
Psicopedagog/President d'ACPO...
Compartir
Jordi Díaz Gibson Jordi Díaz Gibson
Professor i Investigador en...
L'autoestima és la pedra filosofal de l'educació
Sarai Samper Sierra Sarai Samper Sierra
Sociòloga
Els infants aprenen més fàcilment que els adults. Un mite a...

Més informació