Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
DOLORS HERRERA BARROSO
DOLORS HERRERA BARROSO
TÈCNICA D'ORIENTACIO PROFESSIONAL

Sóc  una dona  de de 51 anys, que va fer la seva  formació secundària i universitària nocturna ja que ho  combinanava  amb treballar una joranda de  8 hores, això ha donat molta  riquessa  a la meva forma d'aprendre... crec que combinar  les dualitats, com quan estudies i treballes, o món adult-món estudiantil.. crec que és molt interessant.

Actualment  tinc una filla de 8 anys escolaritzada  en un escola novella, on parteixen  d'un model d'ensenyament pro-actiu, on l'aprenentatge és el fruit  de l'experiència vivencial, i on els nois/es  es qüestionen  el perquè  de tot plegat... És una mica cansat  com a mare.. ja que  les seves aànsies  de saber són inagotables,  però crec que s'esta forjant una  bona  actitud  davant  dels aprenentatges potenciant  una  gran  eina ... la de pensar...i gaudir...

 

Les tres coses que he après

1

La persona del docent és vital.

En les eleccions que he fet a nivell d'estudis han influït molt els professors que he tingut.. i han tingut un efecte en el meu desenvolupament com a persona molt més enllà de la matèria que m'impartien...
2

L'educació que ens transmeten hem de ser capaços de poder-la integrar en el nostre dia a dia

Poder connectar el que s'apren amb el entorn més inmediat en el que vivim crec que ajuda molt a l'aprenentatge... com ho esta fent la meva filla.. apren les figures geomètriques (com una pinàmide) observant la taulada d'una casa... o les sumes i restes .. anant a comprar...
3

Hem de ser conscients de que eduquem amb valors

Una persona que és docent no pot transmetre els valors, sobre respecte o solidaritat i després que el seus comportaments siguin antàgonics al que diu.
Altres veus de la comunitat educativa
JOSEP MARQUES i ROSSELL JOSEP MARQUES i ROSSELL
PROFESSOR TÈCNIC
CONFIANÇA
Carme Barba Corominas Carme Barba Corominas
Mestra
Ser crítics per aprendre a mirar
Teresa Romagosa López Teresa Romagosa López
Responsable Escola municipal de...
L' esforç
Francesc Banyuls Llopis Francesc Banyuls Llopis
Director del Centre de Recursos...
Necessitat d'equilibri i permanència de les propostes de l...
Marta Sadurní Brugué Marta Sadurní Brugué
Directora del Laboratori de Vincle...
El principal repte de la nova escola: desenvolupar la...
Ramon Burgués i Salse Ramon Burgués i Salse
Regidor d'Educació de l'...
Obrir les portes de les escoles i de les aules a les famílies...
Enric Garcia Torrents Enric Garcia Torrents
Investigador i empresari
El model tradicional està caducat

Més informació