Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Oriol Homs Ferret
Oriol Homs Ferret
Sociòleg

La seva formació universitària en ciències empresarials (ESADE), sociologia (Universitat de Paris VIII i Universitat Complutense de Madrid) i dret (Universitat de Barcelona) li confereix una mirada pluridisciplinar sobre la vida social a la qual dedicarà la seva tasca docent i de recerca.

Investigador a l’ICE de la Universitat Politècnica de Barcelona (1977-1981) s’especialitza en l’anàlisi de la formació professional i la seva relació amb el mercat de treball. Paral·lelament es dedica a l’ensenyament de la Sociologia, com a professor titular, a l’Escola Universitària de Treball Social adscrita a la Universitat de Barcelona (1977-1986), ampliant el seu àmbit d’interès a les polítiques socials, especialment les dedicades a l’ocupació i el desenvolupament local. Durant els anys 1983-1988 té l’oportunitat de dur a la pràctica els seus coneixements en aquestes matèries com a responsable del Departament de Treball de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes.

El 1989 funda el Centre d’Iniciatives i Recerques Europees a la Mediterrània (CIREM) essent el seu director fins el 2013. 

Dóna cursos com a professor en diferents Universitats i imparteix nombroses conferències. Participa en seminaris i taules rodones sobre temes de formació professional i qualificació, igualtat d’oportunitats, ocupació i mercat de treball, polítiques de desenvolupament local i social, tant a nivell nacional com internacional. Col·labora amb organismes internacionals com el CEDEFOP (European Centre for the Development of Vocational Training) i la ETF (Fundació Europea per a la Formació), i amb diferents direccions generals de la Comissió Europea.

Ha realitzat nombroses investigacions en l’àmbit del món del treball, la formació i les polítiques socials, sobre els quals ha publicat articles i estudis. Una de les seves darreres publicacions és l’estudi de la Fundació La Caixa “La formació professional a Espanya. Cap a la societat del coneixement” (2008).

Ha estat president de l’Associació Catalana de Sociologia de l’Institut d’Estudis Catalans (2004-2009), i membre del Centre d’Estudis d’Opinió (CEO) de Catalunya

Les tres coses que he après

1

L'avaluació sistemàtica és una de les principals eines de gestió educativa

L'avaluació de processos, resultats i impactes és avui una eina imprescindible per a la millora de l'educació i un exercici de transparència molt saludable. Tant el sistema en el seu conjunt com els centres educatius haurien d’incorporar l’avaluació com una eina bàsica per a prendre decisions.
2

Els professors han de ser uns bons professionals de la matèria

La formació dels professionals del futur ha d'estar en mans dels millors professionals de la professió. Cal cercar les formes de col·laboració entre l'escola i els millors professionals. Una societat que valori l'educació i inverteixi en el seu futur ha de dedicar-hi els millors experts. Professors i alumnes haurien d'estar en contacte amb els centres (organitzacions, empreses, institucions...) de referència en el seu àmbit
3

Fent, es pot aprendre tant com estudiant

L'aprenentatge de les competències s'aconsegueix exercint-les. Cal convertir el potencial d’aprenentatge dels joves en un procés creatiu socialment útil, que alhora reforçarà el desenvolupament de les seves competències i la seva integració social, i també incrementarà la seva motivació i reduirà els dèficits escolars.
Altres veus de la comunitat educativa
Jose Ramon Ubieto Pardo Jose Ramon Ubieto Pardo
Psicòleg clínic i psicoanalista
La conversa como una nova pragmàtica de l’acció
Klever Ernesto Zagal Chisaguano Klever Ernesto Zagal Chisaguano
Profesor de educación básica de...
La educación debe ser una celebración de la vida
Rosa Guàrdia Grau Rosa Guàrdia Grau
Coordinadora Moviment de Renovació...
Un projecte compartit
Josep Manuel Prats Josep Manuel Prats
President - Fapel
Confiança i somriure
Franc Ponti Roca Franc Ponti Roca
Professor a EADA
Anar a la contra
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
Carme Porta Abad Carme Porta Abad
Cap de Comunicació
L'aprenentatge és vital

Més informació