Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Ramon Benet Franch
Ramon Benet Franch
Professor de FP
Porto 37 anys treballant a l’escola Joan 23 de Bellvitge. Aquest anys es poden dividir en tres grans etapes: . 15 anys de mestre i coordinador de la Segona Etapa d’EGB . 18 anys de Director d’Infantil i Primària . Actualment estic a l’etapa de FP de professor, coordinador i tutor de pràctiques d’un Cicle de Grau Superior d’Educació Infantil.

The three things I’ve learned

1

Una certa dosis d’inseguretat és bàsica per ser un bon professor

Es difícil definir la dosis exacta d’inseguretat necessària per ser un bon mestre. Potser la podria comparar amb la que tenim quan entren per primera vegada a una aula o impartim per primera vegada una assignatura. Una dosis correcta d’inseguretat ajuda a: 1. Tenir una millor predisposició en preparar-te les classes 2. Ser receptiu als comentaris dels alumnes i als consells dels companys 3. Dedicar un temps, quan acabem una classe, a reflexionar sobre com ens ha anat i així poder gaudir de les coses que han sortit be o trobar elements de millora. 4. Que els alumnes ens vegin més humans i els sigui més fàcil apropar-se a nosaltres.
2

El treball en equip imprescindible per progressar professionalment

El treball en equip ens ajuda a: 1. Saber aprofitar la feina que fan els altres 2. Saber-nos posar fites en comú, és a dir, a tenir una responsabilitat compartida en l’assoliment dels objectius. 3. Potenciar i posar en pràctica valors personals com: saber posar-se al lloc de l’altre, reconèixer les teves limitacions, valorar les potencialitats de les altres persones. 4. Donar model als alumnes de com treballar en equip 5. Donar claredat als alumnes respecte al camí per on els professors els demanen que caminin, és a dir, a saber que esperem d’ells. 6. Distribuir-nos la feina i així poder arribar a tots els alumnes i disminuir la pressió a la que els docents estem sotmesos en el dia a dia de l’aula.
3

Investigació, innovació i experimentació aspectes necessaris per no caure en la rutina i no perdre motivació.

La feina d’un professor està limitada per uns paràmetres molt concrets que fan que hi hagi poca variació en el transcurs dels anys. Sinó hi ha una voluntat explicita del professor en canviar, rectificar i experimentar coses noves pot passar que s’habituï a repetir any darrera d’any les mateixes classes, les mateixes activitats, les mateixes proves... Si això passa és fàcil que desprès d’uns anys la seva feina sigui rutinària i hagi perdut tota possibilitat de motivació. Innovar, experimentar amb rigor, compartir les coses que han funcionat, publicar treballs i experiències exitoses... són coses que ajuden a veure la feina de l’aula d’una forma més viva i canviant. Actualment se’ns demana als professors formació permanent. Penso que la millor formació és la que parteix d’aprendre a millorar la pràctica docent des de la recerca de solucions als problemes reals que ens trobem a l’aula.
Other voices from the educational community
BLANCA PIEDRA ASTUDILLO
PROFESORA DE PRIMERO DE BASICA
ACOMPAÑAMIENTO EN LA EDUCACION
Marta Masoliver Brutau Marta Masoliver Brutau
Mestra
Som un mirall
Montse Palomar Montse Palomar
Professora Cicles Formatius
Aprendre
Carme Carbonell Serrat Carme Carbonell Serrat
mestra de l'Escola La Sínia...
Tots els infants poden aprendre si l'escola s’ha...
Antoni Badia Antoni Badia
Professor dels Estudis de...
Família i escola, pares i mestres
Alex Castillo Navarro Alex Castillo Navarro
President Fapac,.
Versatilitat dels nens
Jaume Centelles Jaume Centelles
Mestre de primària a l’escola Sant...
Fórmules de col•laboració entre l’escola i les famílies

More information