Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Àngels Domingo
Àngels Domingo
Doctora en Pedagogia i Directora de Plataforma Practica Reflexiva

Sóc docent i investigadora dedicada a la formació de formadors; treballo a l’Educació Superior principalment a Amèrica i Europa. Però bàsicament sóc una aprenent permanent doncs cada nou context de formació en que treballo m’ajuda a aprendre i a seguir investigant. Sóc experta en Pràctica Reflexiva i impulso la plataforma internacional practicareflexiva.pro, espai virtual de intercanvi i generació de nou coneixement.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Formació docent

El model transmissiu ja no és vàlid, ha caducat. El desenvolupament docent ha d’enmarcar-se en el paradigma reflexiu adoptant metodologies formatives basades en la reflexió. La formació guanya efectivitat si s’apropa al context professional dels docents, partint de la pràctica per millorar la pràctica. No és un joc de paraules!
2

Model docent

La co-docència transforma positivament les relacions humanes i les interaccions entre aprenents, entre docents i entre uns i altres. Practicant la docencia compartida i simultània a les aules he après que és una pràctica que potencia el canvi de cultura docent que necessitem fer els professionals de l’ensenyament.
3

Pràctica Reflexiva

Una metodologia formativa extraordinària capaç d’enfortir equips docents i promoure la millora continua a la professió.
Otras voces de la comunidad educativa
Marina Sambola Palau Marina Sambola Palau
Mestra
Mirar
Montse González Vera Montse González Vera
Assessora i formadora de Formació...
Quin ha de ser el paper dels centres docents quan es pot...
Eulàlia Lledó Cunill Eulàlia Lledó Cunill
Professora de secundària jubilada...
El món no és simple, l'aula tampoc
Damià Perpinyà Damià Perpinyà
Tècnic docent en el Servei de...
L’alumne protagonista
Enric Garcia Torrents Enric Garcia Torrents
Investigador i empresari
El model tradicional està caducat
Francesc Banyuls Llopis Francesc Banyuls Llopis
Director del Centre de Recursos...
Necessitat d'equilibri i permanència de les propostes de l...
Margarida Falgàs i Isern Margarida Falgàs i Isern
Mestra i professora de didàctica...
L'autonomia en l'aprenentatge és la clau de la...

Más información