Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Coral Regí Rodríguez
Coral Regí Rodríguez
Directora Escola Virolai
Biòloga de formació i educadora per vocació. M'agrada compartir i aprendre! Crec que és una gran oportunitat dedicar-se al mon de l'educació

Las 3 cosas que he aprendido

1

El canvi educatiu requereix lideratge

Els líders educatius ho seran si saben establir un model diferent d’escola amb coratge, amb mentalitat oberta i receptiva, amb prospectiva per veure més enllà, sabent anticipar el futur, aplicant-se també el desaprendre per tornar a aprendre, és a dir a fer les coses d’una altra manera. Ens cal definir i concretar un PROJECTE EDUCATIU que incorpori els canvis que faran que el nostre model educatiu doni resposta als requeriments d’avui. En els Debats hem escoltat diferents models i propostes que ens ajuden, no tan sols a veure que el canvi és imprescindible sinó cap a on pot anar i que aquest canvi és possible.
2

L’educació ha de centrar-se en l’alumne

L’educació ha de donar eines per poder desenvolupar-se en un entorn que difícilment podem anticipar. Aquest repte demana un canvi educatiu que requereix el compromís de tots: Dels educadors com a figura clau, de les famílies que han d’estar més pressents en la vida de les escoles i de l’entorn social, de les empreses, de la universitat, amb les que hem d’establir sinèrgies per fer que l’aprenentatge sigui real, aplicat i vinculat a la realitat. Hem de donar resposta al seu futur i cal que no fem tard.
3

Reforçar l’educació de valors

Com a part fonamental del model educatiu cal reforçar l’educació dels valors que necessitem per afrontar els moments actuals d’incertesa. Cal reforçar d’una manera vivencial, aplicada al dia a dia de les escoles: la creativitat, la resiliència, l’empatia, la perseverança, l’esperança en el futur per fer joves resistents, amb capacitat d’adaptar-se, d’emprendre, de donar respostes noves, de tornar a començar, amb el desig d’anar més enllà. Amb capacitat d’observar el seu mon com un camp ple d’oportunitats.
Otras voces de la comunidad educativa
Quim Brugué Torruella Quim Brugué Torruella
Catedràtic ciència política (...
Els alumnes no recorden les assignatures, recorden els professors
Teresa Terrades Teresa Terrades
Professora de secundària i coach...
La importància de treballar el projecte vital de cada noi o noia
Josep Mª Aragay Borràs Josep Mª Aragay Borràs
Educador social i musicoterapeuta
La música és una eina extraordinària
Germà Bel Germà Bel
Professor d'Universitat
L'educació és de mètodes
Ana Moreno Salvo Ana Moreno Salvo
Cap de Projectes Educatius a...
Els alumnes aprenen i superen les seves dificultats quan el...
Joan Canimas Brugué Joan Canimas Brugué
Observatori d'ètica aplicada...
De la utopia educativa a l'omnipresència de la formació
Miquel Àngel Prats i Fernández Miquel Àngel Prats i Fernández
Mestre i Pedagog. Director dels...
Coresponsabilitat educativa

Más información