El finançament del sistema educatiu ha de garantir un tractament desigual per als desiguals
El sistema educatiu ha de fer possible que els centres educatius amb més problemes d'aprenentatge rebin més recursos i que els alumnes amb menys possibilitats econòmiques rebin més suport financer públic
2
L'educació no obligatòria ha de garantir que cap estudiant quedi esclòs per motius econòmics
Els ensenyaments no obligatoris (postobligatoris) no han de ser gratuïts, però el cost no es pot repartir uniformement entre els estudiants. El sistema de preus públics (taxes) ha de tenir en compte les diversitats de renda i el sistema de beques ha de prioritzar la mancança de recursos al rendiment acadèmic.
3
Suport (no incondicional) al professorat
El sistema de finançament ha de poder premiar als bons professionals i donar incentius econòmics per a què es desenvolupin i mantinguin programes d'aprenentatge exitosos. L'esforç i la iniciativa ha de tenir una conseqüència económica i professional
Otras voces de la comunidad educativa
Coral Regí Rodríguez
Directora Escola Virolai
El canvi educatiu requereix lideratge
Ana Ayuste González
Titular d'Universitat
L’aprenentatge permanent com una tasca personal i social...
JOAN GUÀRDIA OLMOS
Professor de la Facultat de...
Fer política per fer millorar l’educació es necessari, fer...
Joan Moya Piñol
Mestre de primària
Implicació
Laia Serra Sangüesa
Codirectora de Comusitària
L’EDUCACIÓ ARTÍSTICA ÉS LA PORTA CAP AL DESENVOLUPAMENT HOLÍSITC...
Teresa Romagosa López
Responsable Escola municipal de...
L' esforç
Esteve Campins Bagur
Docent de secundària
L'educació, bàsica per un país