Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Isabel Sierra Navarro
Isabel Sierra Navarro
Directora Programes Benestar i Salut Diputació de Barcelona

Soc doctora en Psicologia i he treballat sempre al sector públic en els àmbits del benestar social, especialment en polítiques d'infància i família i, darrerament, a l'àmbit de la salut.

 

Les tres coses que he après

1

Els inicis

La educació entre el naixement i els dos o tres anys de vida es tant ampla i global que es fonamenta en la biología i la salut de l'infant, en l'energia que emet l'afecte que es deriva dels cuidadors/es i en les oportunitats externes per actuar com estímuls. Un element sense l'altre esbiaxa la capacitat de l'infant de desenvolupar tot el seu potencial. Per tant, els programes d'acció haurien de contemplar els tres elements com un tot. cos, emoció i ment, en un contínu hólístic
2

Aprendre

He sapigut el que és "aprendre" passats de llarg els meus anys d'estudiant, quan he vist l'actitut dels fills i altres infants davant el coneixement. Aprendre no es una acció, es una actitut vital. Requereix curiositat, un acompanyament amb connotacions emocionals i la capacitat científica de questionar-se el que se sap, sense pot a trontollar les pròpies creences. Requereix fer-se preguntes constantment, es tingui l'edat que es tingui, arriscant-se a no tenir mai de cara "la veritat", si no a caminar contínuament per anar-la atrapant.
3

Saber

Hi ha força diferència entre el conèixement i el saber. L'ún s'adquireix per mitjans conscients i racionals, malgrat la emoció és el canal de transmissió necessari tant per anar-lo a buscar com per que es quedi amb nosaltes. Saber, però, requereix de l'experiència pròpia, haver transitat per conceptes i raonaments que il.lustren la nostra vida, ens donen resposta a qüestions no esperades i inquietants. A travès de la felicitat, el dolor, la por de les nostres experiències podem caure en la foscor de l'odi i la tristor o adquirir el "saber", pel qual adquirim nous aspectes personals, però també en perdem d'altres, com algunes certeçes, il.lusió o innocencia.
Altres veus de la comunitat educativa
Jaume Martin Jordana Jaume Martin Jordana
Mestre d'anglès
Mirada
Jaume Francesch Subirana Jaume Francesch Subirana
Psicopedagog/President d'ACPO...
Compartir
Toni Beltran Soldevila Toni Beltran Soldevila
Director col·legi La Salle
Hem de fer que a les escoles no sigui un lloc on s’ensenyi sinó...
Ana Ayuste González Ana Ayuste González
Titular d'Universitat
L’aprenentatge permanent com una tasca personal i social...
Joan Llisterri Homs Joan Llisterri Homs
Psicòleg educatiu
Cada alumne és un món
Ramon Farré Roure Ramon Farré Roure
Professor i delegat del Govern a...
Dependrà de l’etapa educativa. Els recursos públics s’han d’...
Laia Pineda Rüegg Laia Pineda Rüegg
Cap de Projectes en Educació
Educar és reconèixer l’altre

Més informació