Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Mª Núria Valls Molins
Mª Núria Valls Molins
Educació de Persones Adultes

Doctora en Filosofia i Ciències de l'educació amb una llarga trajectòria en educació de persones adultes.

Les tres coses que he après

1

Avaluar competències

Cada vegada més, el saber i, per tant, el coneixement es considera un bé compartit. Compartir coneixement i construir coneixement requereix el desenvolupament d'unes competències entre les que es troben les següents: Aprendre a aprendre. Aprendre a compartir. Aprendre a treballar de forma col · laborativa: treball en petit grup i treball en gran grup. Ens preguntem com avaluar l'adquisició i el desenvolupament d'aquestes competències. Es fa necessari crear nous instruments d'avaluació per tal de donar resposta a aquestes necesitats.
2

Participació dels/les alumnes en l'avaluació

Però no per això és menys important incorporar la veu del propi alumnat. L'autoavaluació i la coavaluació permeten la participació del / la alumne / a en la valoració del seu propi procés d'aprenentatge. És recomanable incorporar un procés d'autoavaluació inicial perquè el / l'alumne / a pugui definir les seves metes i les possibilitats que té per aconseguir-les. Segons el professor José Antonio Marina, les funcions executives de la intel · ligència són: • Anticipació • Formulació de metes • Planificació • Execució efectiva
3

Avaluació del procés d'aprendre a compartir

Mitjançant un procés d'autoavaluació inicial poden potenciar aquestes funcions intel · lectuals i, per tant, desenvolupar la competència d'aprendre a aprendre al propi alumnat. Aquest procés no estaria complet si no es contemplés una autoavaluació final, per tal de comprovar si les metes plantejades seu haurien complert i fins a quin punt s'haurien superat. Una altra de les formes recomanables de completar aquest procés és la coavaluació: una avaluació entre iguals que permet desenvolupar la competència d'aprendre a compartir.
Altres veus de la comunitat educativa
Josep Maria Guinovart i Ferrero Josep Maria Guinovart i Ferrero
Mestre de primària
La importància del lligam emocional entre mestre i grup classe.
Alexandre Camacho Prats Alexandre Camacho Prats
Doctor en Pedagogía y profesor
La calidad de nuestro sistema educativo se basa en la calidad...
Olmedo Eugenio Domínguez
Asesor Educativo
La educación debe ser impartida con ternura
Deli Miró Miró Deli Miró Miró
Psicopedagoga i educadora en art
AULES PER L’EDUCACIÓ DEL BÉ COMÚ
Carme Barba Corominas Carme Barba Corominas
Mestra
Ser crítics per aprendre a mirar
Germán Wilfrido Sánchez Valenzuela
docente de lengua y literatura en...
Enseñar para la vida
Jaume Font Martí Jaume Font Martí
Docent de Batxillerat
Res és neutre als centres educatius

Més informació